Ahir l’alumnat de 3r d’ESO va fer la tercera i última sortida del projecte Barcelona, amb un itinerari centrat en la transformació urbana de la ciutat des de mitjan segle XIX fins a mitjan segle XX.
🚶♂ Durant el recorregut per l’Eixample —de la Mansana de la Discòrdia fins a la Pedrera— vam descobrir les tensions i sinergies entre el Pla Cerdà, el modernisme, el noucentisme i la promoció immobiliària.
🏙 A través de façanes, illes de cases i grans avingudes, vam analitzar com Barcelona va passar de ser una ciutat emmurallada a projectar-se com a capital europea. Hem reflexionat sobre com la revolució industrial, els moviments socials i el catalanisme naixent van transformar la vida urbana i la manera d’entendre la ciutat.
🔍 Aquesta darrera sortida tanca un viatge històric que ens ha portat de l’Edat Mitjana a l’Edat Moderna, i ara, fins a l’època contemporània. Una mirada crítica, contextual i vivencial a la nostra ciutat.



