Diada del nombre Pi

El 14 de març celebrem el dia del nombre Pi (3,14) a l’Institut. Els alumnes de 4t ESO de l’optativa “matemàtiques avançades” han dedicat la sessió al nombre més famós del món: el nombre Pi.

Primerament, han fet una exposició del nombre, els seus orígens i les seves aplicacions. A continuació, han fet una part pràctica ha consistit a calcular el nombre amb les màximes xifres possibles: objectes rodons, el perímetre i el diàmetre, per finalment trobar la relació amb Pi.

Per fer més visible la relació, dos boníssims pastissos de xocolata han servit de mostra per exemplificar els càlculs. A més, els alumnes també han realitzat relats en català, on les seves paraules estaven formades pel nombre de xifres de Pi.

Bona diada del nombre Pi!