Certamen Atenea 2024

El passat 7 de març, diversos alumnes de 2n de Batxillerat del centre van participar en el Certamen Atenea al Teatre del Coro, de Sentmenat. Aquest certamen és un acte de reconeixement públic dels treballs de recerca de 2n de Batxillerat que busca potenciar i donar a conèixer els treballs de recerca elaborats pels alumnes de segon de batxillerat dels centres educatius de Castellar del Vallès, Palau-Solità i Plegamans, Polinyà i Sentmenat. Aquests treballs estan relacionats amb les arts, les ciències de la naturalesa, de la salut i del medi ambient, les ciències socials, les humanitats, les llengües, l’educació física, les matemàtiques i la tecnologia.

Els treballs del nostre centre que van ser guardonats amb un diploma i una gratificació en aquest acte públic de reconeixement van ser els següents:

• “Last summer”, d’Ivan Pachon i Andrea Pachon (tutora: Isabel Naixes).

El treball de recerca d’Andrea Pachón i Iván Pachón se centra en la creació d’un curtmetratge inspirat en el món dels videojocs, específicament utilitzant “Los Sims 4”, un joc de simulació de vida. El projecte, anomenat “Last Summer”, combina la passió dels autors per les històries, l’edició de vídeos i els videojocs, amb l’objectiu de crear una peça audiovisual única i compartir-la amb el públic.

• “Malalties minoritàries”, d’Andrea Cuestas i Judit Romero (tutora: Marta Carvajal).

El treball de recerca d’Andrea Cuestas i Judit Romero se centra en les malalties minoritàries, que són trastorns mèdics que afecten una petita proporció de la població i poden ser genètiques, congènites o adquirides. Aquestes malalties, sovint cròniques i degeneratives, afecten significativament la qualitat de vida dels afectats, i un 40% d’elles encara no han estat diagnosticades degut a la falta de coneixement sobre totes les funcions del genoma humà. Com a part pràctica, Andrea Cuestas i Judit Romero han desenvolupat una pàgina web destinada a facilitar el diagnòstic mèdic de les malalties minoritàries.

En l’acte, els alumnes van participar en tertúlies dels diferents àmbits, on van poder intercanviar les seves impressions sobre els treballs fets i van donar consells per aquells que ara es plantejaven iniciar els seus.

Podeu trobar més informació al següent enllaç: https://serveiseducatius.xtec.cat/vallesoccidental8/general/certamen-atenea-treballs-de-recerca-de-batxillerat-de-2024/

Enhorabona a tots els guardonats!