Contes televisius a 1r d’ESO

El passat dilluns dia 27 de gener va tenir lloc, per tercer any consecutiu, la sessió de narració de contes a tots els grups de 1r d’ESO del nostre Institut, feta per l’actriu i narradora Sherezade Bardají. Ha estat una sessió molt enriquidora: plena de sorpreses i també algun ensurt.

Enguany, però, l’experiència ha estat una mica diferent ja que els alumnes han format part d’un documental que està preparant TVE pel programa cultural i de literatura “Página 2”. Així doncs, ens va acompanyar durant tot el matí un equip de la productora per fer arribar a molta més gent el projecte pel qual aposta el nostre centre.

Aquest projecte sobretot està centrat en la narració oral, d’una banda es treballen les estratègies que domina la Sherezade per, posteriorment, posar-ho en pràctica a la fase final de projecte. Aquesta fase del procés es duu a terme a l’escola del poble Folch i Torres, Palau i Can Cladellas, on els nostres alumnes expliquen contes a diversos grups de primària.

És una activitat que potencia molt l’expressió oral en llengua catalana, el llenguatge no verbal i afavoreix la creació de vincles entre el nostre centre i les escoles del poble.

Departament de Llengua catalana i literatura