La Paula i la Lucía participen al programa de mobilitat Mobisudnord

Les alumnes de l’Institut Ramon Casas i Carbó Paula Alonso i Lucía León van participar en el programa d’intercanvi dels Serveis Educatius i Formació Permanent del Departament d’Educació a Catalunya i les acadèmies de Grenoble i Montpellier a França.

La Paula i la Lucía van tornar molt contentes de la seva estada a Pont de Beauvoisin, on van estar molt ben acollides amb les famílies i per les seves companyes d’emparellament i molt ben acompanyades a l’Institut Pravaz.

El viatge els ha estat profitós tant acadèmicament com personal. Després de l’estada han demostrat una notable millora en adquisició de vocabulari, en fluïdesa oral en llengua francesa i en coneixement de la cultura francesa.

La Nina Brigard i la Manon Vonin van venir el 24 de febrer i van tenir també una estada molt profitosa i satisfactòria, llevat del fet que a causa de la situació del Covid-19 la seva estada a l’Institut va quedar retallada per uns dies.

Aquest programa d’intercanvi ha estat també profitós pels alumnes de l’Institut Ramon Casas i Carbó, ja que, mentre les estudiants franceses van ser amb nosaltres van estar molt actives i participatives i van fer unes presentacions orals als alumnes de llengua francesa de 3r i 4t d’ESO sobre els costums i la vida a la seva ciutat i institut.

La Paula i la Lucía han fet una amistat tan bona amb les seves companyes d’emparellament que ja han previst, si és possible fer-ho, tornar a passar uns dies amb elles aquest estiu.

A continuació, la Paula i la Lucía us comparteixen amb unes imatges i comentaris algunes de les seves experiències durant l’intercanvi.

Helena Carles
Professora de Llengua francesa

LUCÍA I MANON:

Allà vaig gaudir de moltes noves experiències, vaig menjar raclette i vaig conèixer l’entorn preciós dels boscos. També vam anar a Chambéry i a patinar.

Aquest dia va ser molt emotiu per totes dues, ens vam veure un altre cop després de dues setmanes sense estar juntes, però ara aquí a Barcelona, gràcies a aquest meravellós intercanvi entre alumnes de França i Catalunya, he pogut conèixer a una persona increïble com és Manon.

El dia 14 de març vam anar la meva família, la Manon i jo al parc d’atraccions del Tibidabo, ens ho vam passar d’allò més bé.

Al dia següent vam visitar la ciutat de Barcelona però abans vam anar a menjar i a passejar per la costa de Calella.

Donada la situació actual que tots i totes estem vivint, ens hauria agradat visitar més llocs com teníem previst. Aquest dia vam fer la ruta del museu del Camp Nou.

Només puc dir que ha estat una experiència inoblidable i que mai m’hauria imaginat. Ara som molt amigues i estem esperant que arribi l’estiu per poder veure’ns un altre cop.

PAULA I NINA:

La Nina va estar aquí tres caps de setmana i durant aquests dies vam aprofitar per fer diverses activitats i portar-la a visitar alguns llocs importants.

Vam anar a visitar el centre de Barcelona (la Catedral de Barcelona, el Portal de l’Àngel, Plaça Catalunya…).

També vam anar a veure una actuació del Mago Pop, a la manifestació del 8M, a un gran parc (on hi ha un laberint), a veure l’espectacle de les Fonts de Montjuïc i a un centre comercial.

La Nina va provar plats típics d’aquí, espanyols i catalans, i tots sempre li van agradar molt.

També li vam presentar la meva família i els meus amics. Ella sempre s’ha mostrat molt contenta i oberta a parlar amb tothom i a conèixer gent nova!

Tant ella com jo vam aprofitar molt la seva estada aquí, ens vam adaptar molt bé i vam aprendre molt l’una de l’altra. Estem eternament agraïdes per haver pogut gaudir d’aquesta experiència i d’haver-ho fet juntes. És més, si la propagació del coronavirus no ens ho impedeix, ens tornarem a veure aquest estiu!