Dia Escolar de la No-violència i la Pau

L’ONG Open Arms ha estat al nostre centre fent un conjunt de xerrades emmarcades en el Dia Escolar de la No-violència i la Pau (DENIP).

A causa del context de la pandèmia, no s’han pogut fer els tallers que anualment es realitzen al Ramon Casas, però sí que s’ha mantingut la xerrada habitual que els alumnes de l’ESO reben d’alguna organització solidària i sense ànim de lucre. La idea és treballar les idees de germanor, pau i solidaritat entre els alumnes, i donar a conèixer experiències a les quals poder sumar-se, en cas de voler col·laborar.

Open Arms va néixer amb la voluntat de socórrer els refugiats que fugen dels seus països perseguits per dictadures, fam o guerra i, un cop al mar, naufraguen amb barques pèssimes i enganyats per màfies. L’ONG ha anat creixent fins tenir força recolzament, també de personatges coneguts, i ha emprès una campanya de conscienciació i millora als països d’origen dels refugiats, anomenada Origen, per intentar aturar aquest tipus de migracions que posa en perill tantes vides.

L’organització ja ha passat per diverses classes de l’ESO i anirà a tots els nivells al llarg d’aquesta setmana.

Els alumnes d’El Periodista aficionat han fet una petita entrevista als representants de l’ONG en què donaran a conèixer una mica més l’origen, les vivències i els objectius de l’organització.