Apassionats per l’Slam: un taller de poesia diferent

Aquesta setmana els alumnes de 4t han tingut un taller d’ Slam Poetry amb dos “slammers” reconeguts internacionalment. L’Slam és un concurs que es fa a nivell mundial, on els poetes reciten els seus escrits amb un temps limitat davant d’un públic que, normalment, decideix qui passa de fase. No es contesten, com a les “batalles de gallos”, sinó que l’artista expressa la seva poesia.

Organitzat des del departament de castellà, les noies i els nois de quart han après d’ells com inspirar-se, com construir un escrit poètic, com recitar-lo i com remoure sentiments. També han vist, representat pel Dani i el Salva, com podria ser una petita peça de Slam Poetry. Són uns poetes ben diferents del que la majoria de joves tenen en ment quan es parla de poesia.

El Dani Orviz és actualment el campió mundial d’aquest concurs, i el Salva Soler ha estat campió d’Espanya i diverses vegades entre els millors internacionalment. El Salva té una xerrada TED (Crees que no te gusta la poesía) amb multitud de visites i el Dani presenta el programa de la 2 Deslenguados. Els dos tenen un espectacle, Combate poético en cinco asaltos, una representació a cavall entre el teatre i l’Slam, on dos boxejadors s’enfronten l’un amb l’altre mitjançant les paraules i davant un públic que interactua. El van fer a teatres i festivals importants i han tingut molt de ressò als mitjans de comunicació. Avui, a causa de la pandèmia, també el fan en format “bolo” i es desplacen per representar-lo.

L’alumnat de quart va quedar molt content, va participar molt, crear i recitar, i van descobrir una altra visió de la poesia. Aquests tallers els porten realitzant cinc anys per Europa, Sud-Amèrica i Espanya.

Al Ramon Casas, l’AMPA va subvencionar-lo perquè tothom pogués participar-hi.

A Barcelona es fan mensualment “batalles” d’Slam Poetry que atrauen centenars de persones, molts d’ells joves d’institut. A causa de la pandèmia, s’han traslladat del CCCB al Poble Espanyol  i amb un aforament més limitat, però encara es realitza.

Ha estat una experiència divertida i enriquidora de la qual, tant  les professores com els alumnes, n’han sortit molt contents.