Sortida al teatre i visita a la Universitat de Barcelona

El passat 4 de desembre els alumnes de Francès de 3r d’ESO, acompanyats pel seu professorat, van gaudir de la representació La maternitat d’Elna al teatre Eòlia de Barcelona. Representada des de fa nou anys a nombrosos espais, és una obra teatral d’èxit basada en la novel·la d’Assumpta Montellà sobre l’exili republicà a França després de la Guerra Civil.

Aquesta visita forma part del projecte iniciat a l’optativa de Francès a 3r d’ESO, que culminarà el proper mes de març amb el viatge a Cotlliure, Perpinyà, Rivesaltes i Elna. A Elna farem una visita guiada a l’antiga maternitat suïssa que va acollir mares i nadons i va facilitar a les dones embarassades recloses en els camps que poguessin donar a llum a les seves criatures en unes condicions dignes.

Per completar el dia, els alumnes van assistir a una visita guiada a la Universitat de Barcelona. Una guia va fer una part de les explicacions en francès i una altra en català. Els alumnes van visitar la Sala de Juntes, la Galeria amb els Retrats dels Rectors, la sala Paranimf, el Claustre, la Biblioteca i algunes de les aules.

En aquesta sortida els alumnes van poder viure la història de la Maternitat d’Elna -representada per una actriu que va transmetre les vivències de manera molt fidedigna- i van gaudir de la bellesa de l’imponent edifici històric, on alhora van conèixer els ensenyaments que s’imparteixen a la Universitat de Barcelona.