INS Peralada Internacional

El projecte lingüístic contemplat al PEC (Projecte Educatiu de Centre) diu textualment:

“L’Institut aplicarà accions per donar resposta a l’objectiu de les polítiques educatives de la Unió Europea de contribuir al desenvolupament de l’aprenentatge i la difusió de les llengües, per desenvolupar la dimensió europea en l’ensenyament i la formació i amb l’interès que l’ensenyament obligatori garanteixi el domini de la llengua catalana i de la llengua castellana, el domini d’una llengua estrangera, especialment l’anglès, i el coneixement d’altres llengües, en funció dels recursos previstos en la plantilla de professorat que assigna el Departament d’Educació.”

Una de les millors maneres de dur a terme aquest objectiu és mitjançant el programa Erasmus+ de la Unió Europea en els àmbits de l’educació, la formació, la joventut i l’esport per al període 2021-2027. A l’Estat Espanyol, els programes Erasmus+ es gestionen des de l’Agència Nacional SEPIE (Servei Espanyol Per a la Internacionalització de l’Educació).

L’educació, la formació, la joventut i l’esport són àmbits clau que contribueixen al desenvolupament personal i professional de la ciutadania. Al final, una educació i formació de gran qualitat i inclusives, així com l’aprenentatge informal i nformal, equipen als joves i participants de totes les edats amb les qualificacions i capacitats necessàries per a una participació significativa en una societat democràtica, l’enteniment intercultural i per gestionar amb èxit lestransicions en el mercat laboral.

Partint de l’èxit del programa en el període 2014-2020, Erasmus + centra els seus esforços en contribuir a crear societats més inclusives i cohesionades, més ecològiques i adaptades al món digital.

Considerem el programa Erasmus+ una eina molt important per ajudar a complementar les activitats que duem a terme a l’institut i, com a centre, apostem i treballem per aconseguir projectes de finançament de mobilitat per facilitar al major nombre de membres de la comunitat educativa possible la possibilitat de realitzar estades a l’estranger que ajudaran a millorar els aprenentatges.

El 21 de febrer de 2023 va sortir publicada la Resolució (Annex I: llistat definitiu de les sol·licituds seleccionades) referent a l’ACREDITACIÓ ERASMUS EN L’ÀMBIT DE L’EDUCACIÓ ESCOLAR, en què es reconeix l’Institut Peralada com a centre acreditat per dur a terme projectes Erasmus+ durant el període 2023-27. Aquesta acreditació suposa un reconeixement de la capacitat de redactar, desenvolupar i dur a terme projectes Erasmus (amb les mobilitats corresponents) i simplifica els tràmits per als següents projectes que es sol·licitaran els propers anys.

PROJECTES ERASMUS+ CONCEDITS:

1. Un centre que aprèn (2021-1-ES01-KA122-SCH-000030499)

El primer curs de vida de l’Institut Peralada es va redactar un projecte per aconseguir finançament per a formació del professorat en el marc dels projectes Erasmus+, i malgrat ser un centre de nova creació amb només 7 membres al claustre se’ns va concedir el projecte UN CENTRE QUE APRÈN per a dur a terme 12 mobilitats de docents des de l’octubre del 2021 fins a l’abril del 2023.

2.Breaking walls by dancing (2022-1-ES01-KA122-SCH-000079417)

Durant el curs 2022-23 els alumnes de 3r de l’optativa Physical Activity han dut a terme el projecte BREAKING WALLS BY DANCING, en què la dansa ha estat l’eix vehicular de tot el curs amb l’objectiu de millorar l’autoconeixement i l’autoconfiança, així com promoure l’inclusió, el diàleg i la millora de l’anglès. 12 alumnes han pogut compartir aprenentatges i vivències durant una setmana gràcies a la mobilitat a la ciutat de Pszczyna (Polònia) el mes de maig de 2023.

3. 2023-1-ES01-KA121-SCH-000115905

L’Acreditació aconseguida el febrer del 2023 ha suposat la simplificació de la redacció dels projectes, la reducció dels aspectes més burocràtics i poder destinar els esforços en nous projectes i mobilitats per a professors i estudiants de l’Institut entre el 2023 i el 2027. En aquest projecte concedit concret, durant el primer trimestre del curs 2023-24, s’ha dut a terme una mobilitat d’un professor per a una formació a Atenes i una mobilitat d’alumnes de 4t d’ESO a Polònia.

MAPA DE LES MOBILITATS A L’INS PERALADA

Fet amb Padlet

PROJECTE “CULTURE WITHOUT BORDERS”

El curs 2022-2023 els alumnes de 3r d’ESO de l’Institut Peralada han col·laborat amb l’institut Powiatowy Zespot Skol de Pszczyna (Polònia) en el marc del projecte “Culture Without Borders”. Fomentar el treball en equip, conèixer la cultura polonesa i donar a conèixer la pròpia, desenvolupar habilitats artístiques i utilitzar l’anglès en un context real són alguns dels objectius del projecte. El mes d’octubre vam rebre l’alumnat de l’institut Zespól Skól i els alumnes van poder compartir temps i experiències tal i com s’explica al 3r número de la Revista ARA de l’Institut Peralada:

ALTRES EXPERIÈNCIES

Per altra banda, des de la creació de l’Institut Peralada, el centre forma part de la plataforma eTwinning per tal de treballar conjuntament amb altres centres escolars europeus i així complementar els ensenyaments i aprenentatges que oferim als nostres alumnes.

Aquesta plataforma de la Unió Europea facilita contactes i intercanvis a través de projectes multidisciplinars i la seva utilització encaixa amb el projecte d’Internacionalització de Centre que definim com a propi a l’Institut Peralada.

Projectes actualment en desenvolupament a l’Institut Peralada:

ELKARTASUNA – COMPLICITAT – AMISTAD

EZBERDINTASUNAK NOS FAN CRÉIXER