Projecte de Mecenatge

L’Institut Peralada s’inicia amb un projecte de Mecenatge que ha de permetre, a les empreses i entitats que ho desitgen, ajudar a finançar el centre.  En aquest moment els recursos públics són limitats i tampoc es pot demanar a les famílies un esforç major. És per això que,  per aconseguir finançar el desplegament òptim i l’aplicació del projecte educatiu del nou institut, demanem  la col·laboració d’entitats i empreses de l’entorn.

Aquestes empreses i entitats aposten per la cultura i l’educació i volem agrair-los la seva generositat i la sensibilitat que demostren per col·laborar amb l’educació del jovent que assisteix a l’Institut Peralada.

Entre els primers mecenes destaca l’ajuntament de Peralada, que ha contribuït, a banda de cedir i adequar l’edifici de l’Institut, amb una subvenció per a tots els alumnes de l’Institut per ajudar-los a adquirir els ordinadors portàtils.

L’ajuntament de Sant Climent ha contribuït en l’adquisició de les carpetes que hem donat a tots els alumnes matriculats al centre i un lot de llibres per al club de lectura.

L’ajuntament d’Espolla ha contribuït en l’adquisició de llibretes personalitzades per als alumnes, retoladors de pissarra per als alumnes (mesures COVID19), material extra COVID19.

Copisteria Esteve de Figueres ens ha regalat una infografia gegant relativa als Objectius de Desenvolupament Sostenible que presideix l’entrada de l’Institut.

Poc a poc es van afegint noves empreses i entitats que estan disposades a participar en el Projecte de Mecenatge de l’Institut Peralada.

Aquesta col·laboració es pot concretar en diferents formats:

• Aportació  al llarg de diferents cursos: Les empreses poden determinar una aportació anual al projecte per un període de temps concret. Aquesta modalitat permet una planificació més acurada de les inversions i despeses del centre al llarg dels propers cursos.
  • Aportació per aquest curs: En aquest cas la col·laboració es defineix per aquest any i es deixen obertes però no definides  properes possibilitats de mecenatge.
  • Finançament d’un recurs material: Es tracta de fer-se càrrec d’una despesa concreta i documentada amb l’objectiu d’equipar l’institut (laboratori, taller, plataforma web, equipaments audiovisuals, …) i dotar-lo dels recursos necessaris.
  • Finançament de projectes internacionals: Col·laborar finançant les despeses de les mobilització dels participants.
  • Beques per a alumnes amb pocs recursos: Assignar una dotació econòmica per ajudar a cobrir les despeses educatives d’aquells alumnes que ho necessitin.

En tots els casos, sigui quina sigui la modalitat escollida de la donació, si l’empresa ho desitja, quedarà reconeguda a través d’una menció a la pàgina web del centre com a empresa o entitat col·laboradora.

A tots, en nom de la comunitat educativa del centre, moltíssimes gràcies.

Vols ser mecenes de l’Institut Peralada? Envia’ns un mail a administracio@insperalada.cat i ens posarem en contacte amb tu el més aviat possible.