Projecte lingüístic

El Projecte Lingüístic és l’instrument que regula l’ús de les llengües en els diferents àmbits del centre tenint en compte la normativa corresponent, l’alumnat i el seu entorn sociolingüístic, i la diagnosi dels usos lingüístics del centre.

El nostre projecte promourà entre tots els membres de la comunitat educativa el respecte envers totes les llengües, la valoració positiva de la diversitat lingüística i la importància de l’aprenentatge de llengües estrangeres.

El català, com a llengua pròpia de Catalunya, s’utilitzarà com a llengua vehicular i d’aprenentatge, així com en tot l’àmbit d’organització i de comunicació. L’Institut vetllarà perquè tot l’alumnat assoleixi un coneixement òptim tant de la llengua catalana com de la llengua castellana.

L’Institut, donant resposta a l’objectiu de les polítiques educatives de la Unió Europea de contribuir al desenvolupament de l’aprenentatge i la difusió de les llengües, per desenvolupar
la dimensió europea en l’ensenyament i la formació i amb l’interès que l’ensenyament obligatori garanteixi el domini de la llengua catalana i de la llengua castellana, el d’una llengua
estrangera, especialment l’anglès, i el coneixement d’altres llengües, aplicarà les següents accions, en funció dels recursos previstos en la plantilla de professorat que assigna el
Departament d’Educació:

• Projecte d’internacionalització de centre.
    • Oferir la llengua francesa, com a segona llengua estrangera, des de 2n d’ESO.
    • Impartir l’Educació Física en Anglès.
    • Introduir l’anglès i el francès en algunes unitats didàctiques i activitats de diferents matèries no lingüístiques.

El document on es concreta el Projecte Lingüístic del centre es pot consultar en el següent enllaç:

Projecte Lingüístic – INS Peralada