Un centre que aprèn (2021-1-ES01-KA122-SCH-000030499)

El primer curs de vida de l’Institut Peralada vam escriure un projecte a 18 mesos per aconseguir finançament per a formació del professorat en el marc dels projectes Erasmus+ de la Unió Europea. Malgrat ser un centre de nova creació amb només 7 membres al claustre, vam aconseguir que l’Agència Nacional SEPIE depenent de la Unió Europea ens concedís finançament per a totes les 12 mobilitats que vam demanar.

El projecte concedit, sota el títol “Un centre que aprèn” pretén assolir 3 objectius principals:

1. Conèixer noves metodologies actives centrades en l’alumnat basades en recursos i eines digitals, com l’Aula del futur i Flipped classroom.
  2. Ampliar la xarxa de contactes per generar futurs projectes per tal que tot el professorat del claustre vegi i experimenti el valor afegit dels Erasmus+.
  3. Millora de les competències de gestió de l’equip Directiu per garantir el desenvolupament professional docent i la màxima motivació de tots els membres.

Les 12 mobilitats que s’han realitzat es poden classifiar en funció dues accions diferenciades: cursos estructurats amb entitats rellevants europees i visites a centres educatius de referència de països de la Unió Europea (job shadowing).

En el següent panell es poden veure les mobilitats realitzades:

Gràcies a aquest finançament europeu, el professorat del centre pot complementar formacions internes i locals amb altres a l’estranger que han de revertir en el seu desenvolupament professional, sempre amb el punt de mira posat en la millora del l’aprenentatge dels nostres alumnes. És per aquest motiu que es comparteixen les experiències amb tots els membres del claustre per tal de potenciar l’enriquiment col·lectiu: