SORTIDA A TV3

El dimarts 8 de novembre, els alumnes de 4t d’ESO vam anar a visitar els estudis, redaccions i espais tècnics de la cadena de televisió TV3 que es troben a Sant Joan Despí. Aquesta visita vam fer-la des de l’àrea de llengua catalana, ja que l’any anterior vam estar estudiant els gèneres periodístics i no vam poder-hi anar.

Entre tots vam agafar dos autocars a tres quarts de nou, i quan vam arribar vam anar a un parc que hi havia a prop de les instal·lacions per poder esmorzar-hi tranquil·lament.
Com que vam anar 80 alumnes i 5 professors, es van haver de fer dos grups per per poder entrar en torns diferents. Aleshores a dos quarts d’onze va començar el primer torn de la visita on vam entrar dues classes, i a dos quarts de dotze va entrar el segon torn, les dues altres classes.

Durant les dues visites, ens va guiar l’Ivan, un noi molt amable, atent i simpàtic que ens va explicar què hi ha darrere d’una cadena de televisió tan gran com és TV3.

Abans de començar la visita, ens va sobtar el fet que vam haver de passar per un control de seguretat, com si estiguéssim en un aeroport, i vam haver de deixar el mòbil, el cinturó i les claus a una safata mentre passavem per un arc.

Seguidament, la visita va començar quan l’Ivan ens va explicar la història de TV3. Aleshores, vam anar a visitar l’edifici del Centre d’Emissió d’Informatius que és un dels tres edificis que formen el conjunt d’instal·lacions de TV3. En aquest edifici vam poder observar les sales de redacció, on elaboren les notícies, i la sala on les posen en comú i escullen quines seran emeses i quines no.

A continuació, l’Ivan ens va portar a la Sala de Control (Centre de producció d’audiovisuals) per explicar-nos com funciona i qui hi treballa allà. Ens va cridar l’atenció, el fet de què totes les cadenes tenen un pacte amistós amb els anuncis per no treure’s audiència, i el que fan és que quan alguna cadena emet anuncis, les altres també ho fan.

Més tard ens va mostrar un parell de platós de televisió: Divendres i Esports 3. A aquests platós ens van ensenyar i explicar què és el croma. Ens va dir que el croma és una paret que pot ser de color verd, vermell o blau i que s’utilitza per poder substituir un fons per un altre, amb ajuda d’un ordinador. Dels platós ens va sorprendre que eren molt petits i que a la televisió semblen molt grans, i també el fred que hi feia. L’Ivan ens va dir que estava baixa la temperatura, ja que sinó els presentadors passaven molta calor perquè estaven els platós plens de focus.

Després d’aquesta explicació vam anar al Centre de Serveis i Energia, que és on es guarden totes les unitats mòbils. Allà, vam veure tot el que tenen i com ho tenen endreçat.

Per finalitzar ens va deixar veure el plató de la casa dels súpers, un lloc que ens transporta a la nostra infància, i vam quedar-nos sopresos en veure que no era una casa sòlida.

Va ser una visita molt interessant, entretinguda i divertida ja que vam poder veure i aprendre com funcionen les coses darrere de la televisió.

img_6557 img_6550