Projecte Vincles

Si alguna cosa caracteritza el nostre institut és la innovació, l’adaptació i la recerca de nous projectes que s’adaptin els alumnes i facin que les seves habilitats es vegin reflectides dia rere dia, fent-los sentir realitzats.

El Projecte Vincles és un Projecte de diversificació curricular en què alguns alumnes escollits per l’Equip Docent surten 12 hores lectives del centre a treballar en altres espais del poble. És un Projecte que es fa en col·laboració amb l’Ajuntament. Si haguéssim de definir el Projecte en una paraula pensaríem en oportunitat, perquè acostuma a motivar els alumnes que hi participen proporcionant-los una oportunitat de tirar endavant i en molts dels casos aconseguint l’èxit acadèmic i, de retruc, personal i social.

Des de la Revista hem volgut apropar-nos a ells i al projecte que tenen entre mans, hem aprofitat per escollir uns quants dels participants i fer-los un seguit de preguntes interessants que ens mostren la perspectiva des de l’altre costat de l’experiència.

Joel Cantero (CEIP Vinya del Sastret)

• De què t’encarregues ? Ajudo el conserge i els professors, vigilo els nens a les hores del pati.
  • T’agrada el que fas? Sí
  • Creus que és útil la teva tasca? Sí
  • Quines coses t’ha ensenyat? A tenir paciència i respecte, a ser un exemple a seguir per als nens i a tenir-ne cura.
  • Pros i contres ? Pros: Que surto.

Ingrid Martínez (Llar d’infants La Ginesta)

• De què t’encarregues ? De fer els llits i netejar els menjadors, cuidar els nens i jugar amb ells. Guardar les joguines després del pati u ajudar-los a menjar.
  • T’agrada el que fas? Sí, depèn.
  • Creus que és útil la teva tasca? Sí.
  • Quines coses t’ha ensenyat? A tractar amb els nens.
  • Pros i contres? Pros: Sortir de l’institut. Contres: Anar a la guarderia, fer els llits i menjadors.

Paula Lozano (CEIP La Roureda)

• De què t’encarregues? M’estic a classe amb els nens jugant.
  • Creus que és útil la teva tasca? Sí.
  • Quines coses t’ha ensenyat? A tenir més comunicació.
  • Pros i contres? Pros: Sortir de l’institut, i sentir que faig alguna cosa productiva anant a ajudar. Contres: Les cadires de l’escola.

Sergio Muñoz (Ràdio i Casal de la gent gran)

• De què t’encarregues? Faig un espai en directe i cartells festius pel poble. També ajudo els avis amb els dubtes informàtics.
  • Creus que és útil la teva tasca? Sí.
  • Quines coses t’ha ensenyat? El respecte i aprendre a fer el que m’agrada.
  • Pros i contres ? Pros: Que estudio el que m’agrada i que surto de l’institut. Contres: Que de vegades haig de fer la feina dels altres.

Xavi Blánquez (Llar d’infants La Ginesta)

• De què t’encarregues ? Manteniment.
  • T’agrada el que fas? Sí.
  • Creus que és útil la teva tasca? No.
  • Quines coses t’ha ensenyat? Orientació al món laboral.
  • Pros i contres? Pros: Sortir de l’institut. Contres: anar fins allà.

Brian Rodríguez (Ràdio i Casal de la gent gran)

• De què t’encarregues ? Faig un espai en directe i cartells per a les festes del poble.
  • Creus que és útil la teva tasca? Sí.
  • Quines coses t’ha ensenyat? A respectar a la gent gran i a aprendre més del que m’agrada.
  • Pros i contres ? Pros: Sortir de l’institut i fer el que m’agrada. Contres: Fer feines que no interessen massa.