LA MARATÓ DE TV3

La Marató de TV3 va ser creada el 1996 per la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) amb la missió de fomentar i promoure la recerca biomèdica, així com la sensibilització social sobre les malalties que es tracten al programa televisiu, mitjançant campanyes de participació ciutadana i actes de difusió i educació.

La Marató treballa per tal de destacar en la seva gestió, administrant els diners que recapten a les activitats solidàries que la gent  fa a TV3 a través del programa La Marató. Treballen per aconseguir la participació del nombre més gran de centres escolars i cívics en la campanya de sensibilització i difusió.Seleccionen els millors projectes de recerca biomèdica de cada convocatòria així com fer-ne un seguiment al llarg de la seva durada, controlant-ne la despesa i el desenvolupament científic. Mantenir el cost zero en totes les activitats organitzades al voltant de La Marató. Amb aquesta intenció, administrarà els recursos cercant la màxima rendibilitat financera, que permeti cobrir aquestes despeses. Igualment, dedicarà esforços perquè les empreses del país es vinculi amb La Marató. Tot amb l’objectiu que l’import dels donatius sigui destinat a les finalitats fundacionals.

La Fundació forma part d’una entitat pública, la CCMA. Per tant, assumeix com a propis els valors que la configuren. Els valors de La Fundació són: la voluntat de servei a la comunitat, l’objectivitat en les seves decisions i activitats, l’eficiència en realitzar les tasques i, en general, la transparència de totes les activitats, particularment pel que fa a l’administració i destinació dels recursos.

Comparant el primer any (1992) on es van recaptar 1.230.128 € per la investigació de la leucèmia l’últim any (2016) s’han recaptat 8.490.607 € per la investigació de l’ictus i les lesions medul·lars i cerebrals traumàtiques. Durant aquests 25 anys han recaptat 160.216.508 € per tal d’estudiar diferents malalties.recaptacions-totes-edicions-marato_1571252964_28807390_1000x1077 marato2016_1 marcador-final-marato-tv3_1708039289_36080099_2244x1535 la-marato-2016