EL CURIÓS INCIDENT DEL GOS A MITJANIT

El passat 18 de gener els alumnes 4t d’ESO juntament amb els de 3r vam anar al teatre Poliorama a veure l’obra El curiós incident del gos a mitjanit (una adaptació de Simon Stephens del llibre de Mark Haddon, dirigida per Julio Manrique). Cap a dos quarts de nou, vam pujar a l’autocar que una hora més tard ens deixaria davant les portes del teatre. En arribar a Barcelona, com que encara hi havia temps, els professors van deixar els alumnes de 4t que anessin on volguessin amb la condició que a un quart d’onze fóssim davant del teatre per poder entrar. A l’hora acordada, va arribar tothom i vam entrar a veure l’obra.

En Christopher el protagonista, és un noi de quinze anys aficionat a les matemàtiques i a l’astronomia. A ell li encanten els animals, però quan va a visitar el Wellington el gos de la Sra. Shears (la seva veïna) se’l troba mort, amb una forca de jardí clavada a l’estómac. A partir d’aquest incident el nostre protagonista investiga la mort del seu amic però a causa d’això, descobrirà veritats que no li agradaran. A l’obra podem veure les dificultats que té en Christopher i els seus pares a causa de l’Asperger, i com el noi supera les seves pors com per exemple anar en tren o passejar entre la multitud de la ciutat.

Creiem que aquesta obra l’hauria de veure tothom, és una gran obra  amb la qual aprens molt. L’actor que interpretava en Christopher Boone (Pol López, guanyador del Premi Ciutat de Barcelona 2016) va fer un gran paper, va saber transmetre què és el que sentia en cada moment en Christopher, va fer-nos arribar com seria tenir la síndrome d’Asperger. A més a més, estava tot molt ben coordinat, perquè els actors feien més d’un paper, tocaven instruments i movien els focus. Va ser una experiència molt enriquidora.no volem finalitzar sense recordar que  és bo veure obres de teatre perquè el teatre és cultura.

img_1820img_1818

img_1816img_1819