L’INS Montserrat Colomer contra la violència masclista

El dia 25 de novembre va ser declarat dia internacional contra la violència de gènere el 1981, a Colòmbia, en la primera trobada feminista de Llatinoamèrica, on van denunciar-se l’assetjament tant en l’àmbit domèstic com en la política repressora de molts governs. Aquest fou el cas el 25 de novembre de 1960, quan el llavors dictador dominicà Trujillo va assassinar les germanes Mirabal, tres dones compromeses amb la resistència contra el règim. La commemoració del seu assassinat serveix també per a la defensa de l’eliminació de la violència contra la dona.

Els goteig constant d’assassinats de dones a mans dels seus marits, així com els abusos no visibles que molts nois i homes exerceixen de manera quotidiana sobre les seves parelles, demostren la necessitat d’actes reivindicatius, encara més justificats en l’entorn educatiu.

Per això, alumnat de l’INS Montserrat Colomer ha preparat diferents activitats de sensibilització contra la violència de gènere: frases, dibuixos,murals, una cançó de rap (que us deixem aquí linkada). A continuació, algunes imatges com a mostra de la implicació del nostre alumnat!