Bases premi St Jordi d’Assaig Filosòfic

hipatiahelpjasi

Atreveix-te a pensar! (“Sapere aude!”). Aquest és un dels ideals de l’educació: l’ús de la raó ens fa lliures. Animeu-vos a pensar amb llibertat!

BASES

Extensió: màxim 2 pàgines, a 1,5 de separació entre línies i el tamany lletra a 14.

Data límit d’entrega: dimecres 3 d’abril.

Tema: lliure.

Temes suggerits:

1. Els avenços tecnològics: ens fan més lliures?
  2. La immigració: com ens enriqueix?
  3. Els joves: poden canviar el món?
  4. La gelosia: és un senyal d’amor?

Premi: Guanyador/a rebrà una entrada de cinema

Concursants: alumnat ESO, Batxillerat, pares, mares, PAS i professorat.

Criteri del jurat: L’assaig és un exercici de reflexió en què es valoren quatre factors fonamentals:

• el grau de reflexió: eviteu la superficialitat
  • la creativitatoriginalitat en el plantejament: eviteu repetir el que tothom diu sobre la qüestió.
  • el grau d’argumentacióde la posició defensada: doneu moltes idees que defensin la vostra posició.
  • la qualitat de l’exposició: que l’assaig estigui ben escrit (sense faltes, expressió senzilla i coherent, bona estructura…).

Una altra de les activitats que hem fet amb l’alumnat de 1r de Batxillerat ha estat crear un bloc on podreu llegir els assajos filosòfics sobre la naturalesa de l’amor… Estan escrits amb pseudònim, i cadascun de vosaltres pot fer-hi una publicació assenyalant el seu escrit preferit!! El millor també serà premiat per a Sant Jordi… Que gaudiu llegint!!

Rosa, llibre… i FILOSOFIA!!