DE CASTELLVÍ A RIO

L’alumna de batxillerat Núria Marquès participarà aquest estiu als JJOO de Rio.

imgres
És companya en el nostre centre i cursa 1r de batxillerat en la branca científica. Però a part d’estudiar la Núria dedica moltes hores a la natació. Tantes que després d’entrevistar-la hem sabut que ha aconseguit classificar-se pels Jocs Olímpics que es celebraran aquest estiu a Rio de Janeiro.  En aquesta entrevista volem que conegueu una mica més la seva vida com a nadadora i com la compagina amb la seva vida personal.

Quin és el teu primer record relacionat amb la natació?

Així important… Els meus primers campionats d’Espanya a Madrid al 2011 quan vaig guanyar 4 medalles. La veritat no m’ho esperava i menys sent el primer campionat.

Els teus familiars sempre t’han donat suport? I el teu equip de natació?

Sí, sempre han estat allà.

Hi ha algú especial que sempre ha estat al teu costat, a qui dedicaries els teus premis?

Sí, a la meva família.

Com compagines la natació amb els estudis i els amics?

La veritat ara que he començat batxillerat costa una mica més. Arribo de l’escola i me’n vaig a natació i quan torno, estudio.

Hi ha alguna cosa que t’animi i et faci posar-hi més ganes?

Els objectius; com aquest any que hi ha els Jocs Olímpics a Rio de Janeiro.

Tens algun truc o mania a l’hora de competir?

Sincerament no, escalfo i competeixo. Una de les característiques a l’hora de competir, és que no em poso nerviosa i això ho considero molt bo.

És una bona experiència per a fer amics i millorar l’idioma estranger anar a competicions?

Sí, sí que ho es.

Què és el que et fa sentir més orgullosa del que has aconseguit fins ara?

El mundial de natació d’aquest any, on vaig guanyar 4 medalles. Va ser una gran recompensa per tot l’esforç fet durant tot aquest temps.

Quan et vas interessar de debò per la natació?

Doncs és un esport que des de petita m’agradava i com més difícils i grans són els objectius, més ganes tinc d’aconseguir-los.

Quantes competicions has guanyat? Quina ha sigut la teva millor marca?

A les competicions no només es neda en una prova sinó que són vàries, així que exactament no t’ho sabria dir. Actualment als 100 esquena i 100 papallona tinc 1’10. En 100 crol 1’04. En aquestes tres estic la 3a del món i en els 400 lliures tinc 4’49 i estic la 2a del món.

En algun moment has pensat que era massa dur i havies de deixar-ho?

No, mai m’ho he plantejat.

Què és el més complicat per a tu a l’hora d’entrenar?

Quan comencem a augmentar la velocitat a l’entrenament per guanyar volum.

Com definiries la teva relació amb l’entrenador?

Molt bona, hi ha confiança i crec que això es bo, m’entén i em dóna suport quan ho necessito.

Has patit alguna lesió? Quina? Com ho vas superar?

Vaig néixer amb el fèmur més curt, des de naixement m’he hagut de superar, superar, superar…

Com et vas assabentar de que participaries als paralímpics?

Veient que les meves marques s’apropaven molt a les mínimes per poder anar-hi.

Quina va ser la teva reacció? I com ho vas celebrar?

Molt contenta i il·lusionada. Encantada per poder seguir treballant i per haver-hi arribat, encara que oficialment no hi vaig encara.

Què es el que més et preocupa de cara als Jocs Olímpics?

L’any dur que m’espera, ja que hauré d’estar els mesos de vacances entrenant.

Quantes hores a la setmana t’entrenes per als Paralímpics?

Com sempre, entre 14 i 15 hores setmanals.

Quin creus que es el teu futur en natació?

Espero seguir creixent com a esportista i poder arribar als Jocs Olímpics de 2020.