Ahir sis estudiants de 3r d’ESO van participar al concurs Picalletres

El Picalletres és un concurs molt semblant al “Gran Dictat” (programa de TV3) que fomenta l’ús de la bona ortografia en llengua catalana. Consisteix en diferents proves relacionades amb els sinònims i els antònims, el lletreig, la creació de paraules llargues i complexes, la detecció de paraules intruses, etc.

El concurs es du a terme en diferents fases (per zones comarcals). Els i les guanyadores d’aquestes, concursaran a la prova final, d’on sortirà el grup guanyador definitiu. Aquest serà premiat amb una sortida de colònies per a tot el seu grup de 3r d’ESO. El concurs l’organitza la Televisió d’Esplugues (ETV) i es retransmetrà a l’abril d’aquest any.

L’Adrià C., el Max E. i l’Isaac M., van ser els participants principals, al costat de les seves companyes suplents (que també van concursar): l’Ainhoa G., l’Elena D. i l’Abril V. El nostre institut va participar junt amb set més del Baix Llobregat; un d’ells els nostres veïns de la població de Collbató. El nostre alumnat va formar un gran equip i va quedar en segon lloc! Enhorabona a tots sis!!

Avui els comunicaran si accedeixen a la fase comarcal final, que serà demà dijous 19 de gener. Així que aviat tindreu noves notícies! Estigueu atents i atentes a les nostres xarxes socials!