Un viatge inoblidable a Cotlliure i Elna: Descobrint història, art i cultura en francès, català i castellà.

Fa dos mesos, l’alumnat de 1r i 2n de l’ESO va embarcar en una aventura educativa i divertida a les encantadores localitats de Cotlliure i Elna.

Aquest viatge, organitzat com una activitat extracurricular per als estudiants que aprenen francès com a primera llengua estrangera (1r ODG) o com a optativa (2n), va resultar ser un èxit rotund.

La primera parada va ser a Elna, on els estudiants van tenir l’oportunitat de conèixer més sobre la gran tasca d’Elisabeth Eidenbenz. A través d’una visita a l’antiga maternitat d’Elna, els alumnes van aprendre sobre l’important paper que Eidenbenz va jugar durant la Guerra Civil, donant refugi i assistència a les dones embarassades i als seus nadons. Aquesta experiència els va permetre comprendre la importància de la solidaritat i la valentia en temps difícils.

Després d’Elna, el grup es va dirigir cap a Cotlliure, un pintoresc poble a la costa mediterrània. Aquesta localitat, que va acollir a diversos artistes com ara Henri Matisse i Salvador Dalí, es va convertir en una classe a l’aire lliure per als estudiants. Durant la visita a Cotlliure, un moment especial va tenir lloc quan un poeta espontani va rendir magistralment el seu personal homenatge a Antonio Machado amb el poema “Era un niño que soñaba”. L’esperit del gran poeta espanyol va omplir l’aire mentre els estudiants s’immergien en aquesta experiència única. A continuació, van explorar els carrers estrets i plens d’encant, descobrint l’essència del fauvisme, un moviment artístic que va sorgir a Cotlliure.

A més de l’aspecte cultural i artístic, el viatge també va oferir als alumnes la possibilitat de posar en pràctica els seus coneixements de francès. Van tenir l’oportunitat d’immersió en el context francòfon, interactuant amb els habitants locals i utilitzant la llengua en situacions de la vida quotidiana. Això els va permetre familiaritzar-se amb l’idioma i adquirir una perspectiva més profunda de la cultura francesa.

En resum, el viatge a Cotlliure i Elna va ser una experiència enriquidora per als estudiants. Van poder explorar la història, l’art i la cultura d’aquestes localitats, mentre desenvolupaven competències transversals en àrees com ara les ciències socials, el castellà, el català, les arts visuals i plàstiques, i el francès.

Aquesta combinació d’aprenentatge lúdic i educatiu va proporcionar als estudiants un equilibri perfecte i va deixar empremta en els seus records, afavorint el seu creixement personal i acadèmic.