8M a les aules: descobrim dones compositores de tot el món i de diferents moments històrics.

El 8 de març se celebra el Dia Internacional de la Dona a diverses parts del món. Durant aquest dia o els dies previs i posteriors, la societat exposa, debat i denúncia diversos aspectes sobre dona. A les aules, des de diferents matèries, s’aprofita també aquesta notorietat per destacar certs temes i així motivar a l’alumnat per tal que sigui més coneixedor i crític amb els problemes o realitats de la societat.

Enguany, a l’Institut Llobregat, l’alumnat de 3r d’ESO, dins de la matèria de música, ha elaborat uns treballs (recollits tots en aquest pdf) sobre dones compositores dels 5 continents del món i de les diferents èpoques històriques.

La finalitat és visualitzar la dona dins del món musical de la composició i el món artístic en general, sobretot vinculades a les bandes sonores. Els treballs expliquen la vida d’aquestes dones i estan dividits en diversos apartats: la trajectòria (biografia), aspectes culturals (collage 1), aspectes musicals (collage 2) i gastronomia típica del seu país (recepta).

Aquests treballs s’han fet en diferents idiomes per no discriminar cultures. Si la música és universal i es pot interpretar des de diferents parts del món, parlin la llengua que parlin, també hem volgut explicar la vida d’aquestes compositores com si fos música.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *