Visual Thinking de la vida i obra de Teodora de Bizanci

L’alumnat de segon de l’ESO ha realitzat un treball per estudiar la biografia de Teodora de Bizanci a través de la tècnica del Visual Thinking. Aquesta metodologia uneix la necessitat part de l’alumnat de fer recerca d’informació i la posterior plasmació d’aquesta en forma de dibuixos. El Visual Thinking és un mètode més de resum d’informació que pot servir tant per fer treballs a l’aula com per estudiar temari feixuc com història o literatura perquè associa dibuixos a conceptes i pot ajudar a la memorització de continguts.

A classe hem estudiat la vida i obra de Teodora de Bizanci ( – / 548 d. C.)  perquè és un referent en gènere ja que després de convertir-se en emperadriu d’un dels imperis més grans i poderosos de l’Edat Mitjana va promocionar la igualtat de gènere, va aprovar l’avortament i va il·legalitzar la prostitució.