Laboratori de Transformació Educativa

Dimarts 14 de gener l’Institut Leonardo da Vinci va participar de la conferència-taller: Espiral d’indagació xarxes educatives i escoles com a organitzacions que aprenen, a càrrec de Linda Kaser i Judy Halbert, de la Universitat de Columbia (Canada).

La conferència s’emmarca en la presentació del laboratori de transformació educativa creat pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya i que pretén donar continuïtat a la proposta innovadora de l’Escola Nova XXI.

L’espiral d’indagació és una metodologia que dóna resposta a les necessitats educatives que cerquen la igualtat d’oportunitats i la cultura de la curiositat. Ens proposa preguntar-nos què estem aprenent? i perquè és important? per obtenir un feedback permanent entre l’alumnat, el professorat i les famílies que han d’interactuar per tal de construir un pensament crític i autònom.

Una proposta que aposta per a la transformació educativa des de la base del sistema educatiu. Com les autores ens indiquen: learning involves patience and time.

Si en voleu saber més us recomanem:

https://www.noii.ca/

https://teachingcouncil.nz/sites/default/files/49.%20Spiral%20of%20Inquiry%20Paper%20-%20Timperley%20Kaser%20Halbert.pdf

https://firstpeoplesprinciplesoflearning.wordpress.com/learning-involves-patience-and-time/