4ESO a Euses

Divendres 8 d’octubre els alumnes de 4t d’ESO van anar a visitar l’escola Universitària de la Salut i l’Esport, EUSES, a Salt. Hi van anar amb bicicleta.  Un cop allà van fer una visita guiada per les instal·lacions, van poder veure les classes de teòrica i les de pràctiques. Com que era un dia lectiu, van poder veure com els alumnes que hi estan estudiant actualment feien ús de les instal·lacions, d’aquesta manera van poder observar com és el dia a dia d’un estudiant de l’EUSES. Tot seguit es van dirigir cap a la biblioteca perquè el director els informés de les sortides que podrien tenir si estudiessin al centre i de les feines que podrien fer gràcies als estudis ensenyats pel centre.

Durant aquesta xerrada es va informar els alumnes de quins cicles i graus es poden cursar a EUSES, centre que ofereix una àmplia gamma de cicles de grau mitjà i superior sobre salut i esport. També ofereix graus universitaris de 4 anys de durada, entre ells CAFE, Fisioteràpia i un doble grau, de cinc anys de durada, que combina els dos graus esmentats. També s’hi pot estudiar un parell de màsters per ampliar les carreres del centre i especialitzar-se més encara. Un alt percentatge d’alumnes troba feina després d’estudiar al centre, al voltant del 95 % en Fisioteràpia i cap al 85% en CAFE.

Aprendre a fer” és el lema del centre. Aquest lema explica de la manera en què es dirigeixen els estudis de l’institut, centrant-se sobretot en la pràctica de l’alumnat i no tant en teoria innecessària.

Després d’escoltar la xerrada del director, els alumnes de 4t ja tenien tota la informació que necessitaven. Ara és el torn dels alumnes, han de reflexionar sobre el seu futur i decidir si l’explicació els hi ha cridat prou l’atenció per anar a estudiar a l’EUSES.

Autoria: Martí Pagès i Mar Roger