Una tona de solidaritat

L’Institut Laia l’Arquera i set escoles de primària recullen gairebé 1000 kg d’aliments per a la Fundació Sant Joaquim.

L’Institut Laia l’Arquera va celebrar el passat 7 d’abril la seva 4a Jornada Solidària “Boet contra la fam”. És el punt culminant d’una feina de dos trimestres en què els alumnes de 4rt d’ESO treballen temàtiques sobre les injustícies socials a partir de la proposta didàctica de Connectant Móns d’Oxfam Intermon. Una part d’aquest treball consisteix en elaborar cartells amb tauletes digitals amb els alumnes de 5è o 6è de primària de les escoles que col·laboren en la recollida d’aliments per a la Fundació Sant Joaquim.

1

Alumnes de 6è de primària de l’escola Antonio Machado treballant amb els alumnes de 4rt d’ESO de l’Institut Laia l’Arquera

Cada escola penja els seus cartells dins de les seves instal·lacions i fa un treball de sensibilització de tots els alumnes per a què hi participin portant algun aliment. Les escoles que han col·laborat en aquesta edició han estat: Escola Torre Llauder, Escola Angeleta Ferrer, Escola Camí del Cros, Escola Josep Montserrat, Escola Tomàs Viñas, Escola Antonio Machado i Escola Montserrat Solà.

32

Exemple de cartells realitzats per alumnes de l’escola Montserrat Solà i de l’escola Camí del Cros

Durant la diada de la Jornada Solidària uns quants representants de les escoles i l’institut, van lliurar els aliments a la Fundació Sant Joaquim amb la col·laboració de la brigada de l’Ajuntament de Mataró.

4

Professors i alumnes d’algunes de les escoles participants en el projecte fent entrega dels aliments a la Fundació Sant Joaquim

Segons ens informa el Sr. Josep Mª Esquerra, voluntari de la Fundació, es van recollir exactament 912,5 kg d’aliments repartits ens 420 l de llet, 120 Kg de sucre, 32 l d’oli, 150 Kg d’arròs, 76 Kg de pasta, 24 Kg de tonyina i sardines, 22 Kg de galetes, 36 Kg de llegums, 14 Kg de polvorons, 18 Kg de tomàquet en conserva, 6 Kg de farina, 4 Kg de sal, 1 Kg de cafè, 0.5 Kg d’olives, 5 Kg de préssec en almívar i 1 Kg d’aliments infantils.

6

5

Imatges d’alguns dels aliments ja classificats

Aquest treball solidari és molt enriquidor per tota la comunitat educativa que hi participa i sobretot pretén ajudar totes aquelles famílies de Mataró que més ho necessiten.

Esperem continuar amb aquest projecte molts més anys i que les escoles hi participin tan activament com fins ara.

Alumnes i professors de les escoles classificant els aliments

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *