Setmana de la Ciència

Al llarg de la setmana del 16 al 20 de novembre, al voltant de la festivitat de Sant Albert, patró dels científics, s’han organitzat un seguit d’actes a l’institut amb el propòsit de fomentar la mirada científica, que pretén ser neta de prejudicis i acostar la figura del científic i investigador als alumnes.

Els alumnes de 1r de l’ESO van anar de visita al Cosmos Mataró, a realitzar un seguit d’observacions d’astres, entre ells la galàxia Andròmeda.

Els alumnes de 3r de l’ESO van poder gaudir d’una fantàstica conferència a càrrec del Dr Francesc Peters, de l’ICM, Institut de Ciències del Mar, que ens va venir a explicar les característiques de l’aigua de mar. L’aigua de mar no és gens aburrida, diferències de salinitat, temperatura i microorganismes, li confereixen determinades característiques. Ens va explicar què són els corrents termohalins, i com afecten a la riquesa de l’aigua del Mediterrani; com també va esmentar evidències que demostren un augment de la temperatura de l’aigua de mar, amb l’increment dels copepodes d’aigues calentes. Ens va deixar provar també el vestit que utilitzen els investigadors quan van a l’Antàrtida a realitzar experiments.

Pels alumnes de 4t i Batxillerat es va organitzar des del centre, la xerrada: l’Energia del cooperativisme, a càrrec de SOM Energia, la primera distribuidora d’electricitat verda catalana. Els ponents Sr Ferran Mozas i el Sr Cristian Sunyé ens van explicar les inconsistències del mercat elèctric espanyol el qual afavoreix principalment als grans oligopolis, i les avantatges de formar part d’una cooperativa, i també de consumir energia verda, no bruta ni contaminant.Els alumnes de 1r de Batxillerat també van participar en l’activitat organitzada pels serveis educatius de Mataró, on el Dr en Física, Alejandro Goñi ens va explicar les seves investigacions amb materials als quals sotmet a altes pressions. Podeu trobar més informació en el següent enllaç:

Finalment, vam anar al programa de ràdio Mataró, Educació dia a dia, coordinat pel MEM, Moviment Educatiu del Maresme, a explicar tot el que vam fer durant aquests dies.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *