ESO

Visita a la Fundació MONA

Aquest dijous 16 d’abril l’alumnat de 4t de l’ESO ha visitat les instal·lacions de la Fundació MONA a Riudellots de la Selva i hi ha realitzat, a més, un role-playing. Des del 2001 al centre MONA es recuperen del maltractament ximpanzés i macacos que han estat artistes de circ, de televisió, models de publicitat o […]

Visita a la Fundació MONA Llegeix més »

Fira de la Ciència 2026

El dissabte 11 d’abril va tenir lloc la 12a edició de la “ciència en equip” de Girona sota el lema Ciència i Art. Es tracta d’una fira on diferents entitats i centres hi col·laboren aportant experiments i jocs científics. Cada centre té una parada. Aquest any l’Institut Ermessenda hi va participar portant materials d’àmbit matemàtic

Fira de la Ciència 2026 Llegeix més »

Intercanvi a França

Aquesta setmana alumnes de francès de 3r i 4t d’ESO del nostre institut han viatjat a França per fer un intercanvi lingüístic i cultural. Allà han pogut conéixer Chambéry i Lió i han pogut descobrir la bonica regió de Savoia al temps que practicaven francès amb famílies.

Intercanvi a França Llegeix més »

La IA al servei de les persones

Els alumnes de 4t d’ESO de l’optativa de Tecnologia han assistit a la xerrada “Intel·ligència Artificial aplicada a Medicina i Salut: La cara amable de la Tecnologia”, a càrrec de la Dra. Beatriz López, membre del Grup de Recerca en Enginyeria de Control i Sistemes Intel·ligents (EXIT). Durant la sessió ha presentat diferents aplicacions d’IA

La IA al servei de les persones Llegeix més »

Tour de les Mates 2026

El Tour de Mates és una competició de càlcul mental dirigida a tot l’alumnat, desde 1r d’ESO fins a 2n de Batxillerat, que competeixen en diferents categories per resoldre el major nombre possible d’operacions matemàtiques en un temps determinat. La 1a fase de la curs es va realitzar en cada centre participant i va durar

Tour de les Mates 2026 Llegeix més »

Escalada a Cal Mico

L’alumnat de 4t d’ESO va realitzar una activitat d’escalada a Cal Micu (Girona). Per la gran majoria, era la primera vegada que escalaven. Van probar tota mena de reptes, no només el fet d’enfilar-se o escalar, sinó també el vertigen a les altures. Tot i així, van estar molt valents i valentes i ho van

Escalada a Cal Mico Llegeix més »

Esquiada 1r ESO

El passat dijous l’alumnat de 1r d’ESO va fer un tastet a la neu. Esquiant a l’estació d’esquí de Font Romeu, del Pirineu francès. Per molts d’ells era la primera vegada que esquiaven o realizaven surf de neu. Altres alumnes amb experiència van pujar al telecadires, baixant per pistes blaves i vermelles. Van gaudir molt,

Esquiada 1r ESO Llegeix més »

Desplaça cap amunt
Ves al contingut