Vista al Poblat Ibèric amb 2n d’ESO

Els passats 17 i 20 d’octubre els alumnes de 2n d’ESO del nostre institut van poder gaudir de la visita al poblat ibèric de ca n’Oliver a Cerdanyola del Vallès.

Els nois i noies van poder veure el museu, amb explicacions, vídeos i objectes trobats en aquest i d’altres jaciments arqueològics i van poder conèixer de primera mà com vivien els nostres avantpassats visitant el que va ser un dels recintes ibers més importants de Catalunya.

Per completar la sortida els alumnes van realitzar un taller de construcció ibera, en el que van posar-se en la pell dels constructors del passat i van fabricar el seu propi tovot, un maó a l’antiga creat a partir de terra, aigua i palla, assecat al sol.

Una experiència molt enriquidora en els que tots vam aprendre moltes coses, però que especialment ens va permetre conèixer que tenim moltes més coses en comú amb els nostres avantpassats de les que ens imaginem i que va permetre crear vincles molt més forts entre els professors i l’alumnat i entre els mateixos alumnes.