Premiats a la XXIV Exporecerca Jove

Cinc treballs de recerca de primer d’ESO a segon de Batxillerat, amb onze alumnes, van participar en la XXIV Exporecerca Jove. Les alumnes de primer d’ESO Daniella Cambero, Lucía Domínguez i Berta Monfort, tutoritzades per la Marta Fonseca, han rebut el premi Reconeixement del públic pel seu treball El paper de les dones en els diversos gèneres cinematogràfics.

El treball Sense filtres: estudi sobre la dismòrfia en els adolescents dins les xarxes socials, de les alumnes de 3r d’ESO, Adriana Cebrián i Rita Roig, tutoritzades per la Sílvia Marchena i el Rubén Ayza, han guanyat el Premi Col·legi de Llicenciats i el tercer premi Be Expo, per una fotografia enviada des del mòbil.

Finalment, les alumnes de 2n de Batxillerat Anna Moran i Carla Sandoval, que han tingut a l’Anna Casals de tutora, amb la seva recerca Estudi de les variables influents en la percepció sobre l’aplicació de la bioètica a l’inici de la vida han guanyat el premi Parc Científic de Barcelona, el premi Reconeixement dels participants i han quedat entre els dotze finalistes de la categoria C, amb un lloc a la final que se celebrarà el dia 14 d’abril.

Han sigut quatre dies intensos de nervis, emocions, convivència amb gent de tot arreu i sobretot d’aprenentatges sobre tots els àmbits de la ciència i de la cultura. Els onze participants han tornat cansats, però orgullosos de com han comunicat les seves investigacions sobre temes tan diversos com el clor i els microbis, les dones i el cinema, la dismòrfia, els transgènics i la bioètica, i tots es porten un munt de vivències i aprenentatges.