Commemoració de les víctimes de l’Holocaust al Parlament de Catalunya

Un any més, el Parlament de Catalunya ha commemorat el Dia Internacional en Memòria de les Víctimes de l’Holocaust, que recorda cada 27 de gener l’alliberament, el 1945, del camp de concentració i extermini d’Auschwitz-Birkenau. A l’acte hi han participat representants dels col·lectius perseguits pel nazisme. Dels sis instituts escollits de tota Catalunya, el nostre centre, el Cairat, ha representat al col·lectiu de discapacitats.

Dos alumnes, la Berta Mestre i l’Àngel Pallarés de 1r de Batxillerat, van ser els encarregats de llegir un emotiu discurs que recordava a totes aquelles persones que per patir algun tipus de discapacitat van ser eliminades de forma inhumana.

“Les persones que van patir aquesta etapa no siguin oblidades”, que no es permeti que “la seva memòria i lluita sigui esborrada”, “no tenir por de la diferència”, “valorar la llibertat i la pau” i “no permetre que la foscor torni”, son algunes de les frases escoltades durant l’acte.

Podeu veure l’acte i el discurs en l’enllaç següent.