La literatura invisible: recerca sobre literatura africana

El grup d’alumnes de Literatura Universal ha muntat una exposició a l’institut per fer visible autors i obres d’origen africà.

A classe s’havien adonat que tenim tendència a treballar autors europeus o, a tot estirar, dels EUA. Van pensar que era interessant conèixer realitats literàries d’altres continents i el primer que s’ha treballat ha estat Àfrica.

De fet, és sorprenent que la proximitat física d’Àfrica es transformi literàriament, però també culturalment i sociològicament, en una distància de milers de kilòmetres plens de desconeixement.

Des d’aquesta matèria s’ha volgut compartir les biografies i obres destacades d’alguns autors perquè alumnes i professors del centre els tinguin presents i siguin la porta d’entrada a una literatura variada i compromesa amb la realitat del continent.