Iniciem els projectes STEAM i AVANCEM a 1r d’ESO

Aquesta setmana hem començat els projectes que l’alumnat de 1r durà a terme durant aquest primer trimestre. Aquest any com a novetat hem dividit el Treball Globalitzat en dos àmbits: d’una banda, el cientificotecnològic en el marc del programa STEAM, i de l’altra, el sociolingüístic en el marc de l’aprenentatge integrat de llengües que fomenta el programa AVANCEM. Els grups A i B començaran per aquest darrer i el C i el D pel projecte STEAM. Al trimestre vinent s’intercanviaran.

Des de l’àmbit cientificotecnològic s’impulsa un projecte per a conservar, cuidar i introduir millores a l’hort de l’institut de manera cooperativa. El repte que plantegem a l’alumnat de 1r implica entendre què és un ecosistema, conèixer els cultius de la nostra alimentació, aprendre les condicions de sembra de les plantes autòctones, valorar l’ús de la mesura en un context proper entre altres aprenentatges significatius.

D’altra banda, el projecte de “La tribu de la serra” impulsat per l’àmbit sociolingüístic pretén fomentar la reflexió sobre el valor del patrimoni històric de la nostra ciutat i introduir el concepte de llegat. Donarem eines per aprendre a fer un treball de recerca i consulta rigorosa de fonts fiables; i entendre com se sintetitza la informació en resums, esquemes i mapes conceptuals.  Potenciarem la imaginació recreant un personatge històric i creant un còmic. Finalment, compartirem tot el que hem après amb una gran exposició sobre la cultura ibèrica a l’institut. Aquest projecte es durà a terme en català, castellà i anglès.

Voleu saber-ne més coses? Doncs podeu mirar els dos vídeos que hem fet per presentar els projectes que tindran als nois i noies de 1r ben enfeinats les pròximes setmanes!