Història

L’Institut 9 de Santa Coloma de Gramenet neix el curs 2018-19 amb un esperit renovador i volent oferir un projecte nou i de gran qualitat educativa a la nostra ciutat. El primer curs va estar ubicat dins l’escola Ferran de Sagarra que ens va acollir molt bé. Aquest curs estem a l’Avinguda Anselm de Riu, 37.

Els següents cursos al 18-19 hem estat creixent de manera que actualment comptem amb quatre grups a 1r i quatre grups a 2n d’ESO, tres grups de 3r, tres grups a 4t d’ESO i dos de 1r de batxillerat i un de 2n de batxillerat.

El nostre centre treballa des de l’inici amb metodologies per projectes. Actualment es dediquen 3 dies a la setmana en franges de dues hores, donant especial importància a projectes STEAM i AVANCEM. A més, donem un espai per poder actualitzar-nos del que passa al nostre voltant i poder parlar del que preocupa i interessa a l’alumnat. També comptem amb un projecte de lectura de 30 minuts al dia, on es treballen competències de llengües així com competències transversals com la personal i social.

Partint de l’esperit renovador que vàrem portar a terme amb la creació del centre, impliquem a tot l’alumnat en el dia a dia de l’institut. Es realitzen comissions de convivència dirigides per l’alumnat i supervisades pel professorat; existeixen les figures de delegats/des de sostenibilitat i solidaritat; s’organitza el servei comunitari al cicle superior per dinamitzar patis; entre d’altres aspectes que permeten potenciar la participació de l’alumnat dins la comunitat educativa des d’un paper actiu i significatiu.

Aquí us deixem un vídeo per poder veure per dins i conèixer més el nostre institut: Portes obertes 21-22.