“A Santa Coloma, fem cultura restaurativa”

Divendres 10 de març es va celebrar a la CIBA una jornada sobre la cultura restaurativa on van participar ponents de diferents àmbits per compartir experiències sobre l’aplicació d’aquesta manera de treball amb diferents col·lectius. L’alcaldessa Nuria Parlon va donar un petit discurs d’obertura a la jornada, parlant de la importància de la bona convivència al municipi i com s’ha actuat fins ara per millorar aquesta dins la comunitat de Santa Coloma de Gramenet.

Entre els que van assistir es destaca la Belinda Hopkins, una pionera en la investigació i aplicació de les pràctiques restauratives en diferents àmbits. De fet, fa més de 19 anys que desenvolupa el seu treball sobre l’enfocament restauratiu en l’àmbit educatiu i juvenil al Regne Unit. Va ser la fundadora de l’anomenta Transforming Conflict, una de les entitats líders en formació i assessorament en aquesta pràctica dirigida a la infància i adolescència al seu país. També ha participat i col·laborat en altres països per aplicar aquesta metodologia de convivència i resolució de conflictes a les diferents comunitats.

L’alumnat que representava el 9 va poder parlar amb ella i exposar la manera de treball que apliquem al centre, compartir punts de vista fent èmfasi en la importància de la intervenció dels conflictes des de l’escolta i el diàleg.

A part de compartir experiències i projectes entre professionals de diferents municipis, l’alumnat dels diferents instituts de Santa Coloma que treballa per la bona convivència als centres educatius, va exposar com ho apliquen al seu institut. En el cas del 9, els representats de tot l’alumnat voluntari de la nostra comissió de convivència van ser: la Noa cognom, el Gerard cognom, la Krissia cognom, la Tahïs cognom i el Seve cognom.

A la meitat de la jornada, tots els assistents van passar pels diferents espais destinats a cada institut per escoltar i conèixer l’experiència i pràctica de l’alumnat que porta a terme aquest servei comunitari dins el centre. Van explicar l’origen de la comissió de convivència, com es treballa i els objectius de les seves intervencions, individuals i en grups classe. Per poder exposar millor la seva pràctica van fer un pòster explicatiu amb els diferents aspectes a tenir en compte dins la seva tasca cap a la comunitat.

Les orientadores de nivell del 9, juntament amb la cap d’estudis i la integradora social, van acompanyar l’alumnat de mediació i van poder compartir i participar de la jornada per agafar idees i millores pel servei de la comissió de convivència al centre educatiu. En resum, una jornada on es va fer palés de la importància del diàleg i del treball per la convivència amb tots els agents del nostre entorn.