Un homenot tortosí, Paco Sorolla

Una de les anècdotes més entranyables que remembraré molt temps, una curiosa escena escolar de l’institut, va passar fa tres cursos acadèmics. Va ser  un dia en què un xiquet de 2n d’ESO va treure el cap per la porta i, amb un somriure trapella,… Llegeix més»

Paco Sorolla

Paco Sorolla, el nostre estimat company, ens ha deixat aquest matí. En aquest moments de profunda tristesa i dolor no podem fer res més que estar al costat de la seva família i recordar tot el que la figura de Paco ha suposat per al… Llegeix més»

L’alumna de 2n de batxillerat, Anna Moreso Serra, de l’Institut Dertosa, ha obtingut la qualificació més alta entre els examinats a la Universitat Rovira i Virgili de les PAU 2019, amb una qualificació de 9,6.

¿Qui és la tarragonina amb la millor nota de la selectivitat?

Una jove de Tortosa, la nota més alta de les PAU a la demarcació. Anna Moreso és alumna de l’Institut Dertosa i vol fer un grau en física o un doble grau en física i matemàtiques a… Llegeix més»

Projectes artístics dels alumnes de 4t d’ESO

Quan els llenguatges audiovisuals són presents en la major part dels actes de comunicació humans, a l’institut dediquem esforços a treballar en la realització d’obres d’art que viatgen sobre suport audiovisual.
La Performance, aquella forma artística que té com objectiu la reacció de l’espectador davant del gest i la presència del cos, recollida en format vídeo, és un instrument al servei de la comunicació d’idees i emocions.

“Pluja Negra” una reflexió sobre la mort i el dol,“Systematic Weakness” una reflexió sobre la relació constant amb les tecnologies i els efectes que aquestes tenen sobre la vida de les persones, i “Breaking Limits” una reflexió sobre la discriminació que suporten les persones per ser dones, estrangeres i de pell fosca, són les tres obres, video-pervormances, que els alumnes de 4t ESO de l’itinerari artístic han realitzat aquest curs, dintre de l’assignatura de “projectes artístics”.

Optativa d’alemany

Els alumnes de 3r d’ESO de l’assignatura optativa d’alemany han realitzat un seguit de vídeos en aquesta llengua sota la direcció de la professora Maribel Pegueroles. Ha realitzat una molt bona feina mitjançant la qual han treballat la competència digital i la dimensió en comunicació oral en l’àmbit de llengües estrangeres. La nostra felicitació pels resultats aconseguits.

Vídeo promocional del centre – Optativa d’alemany

Els alumnes de l’optativa d’alemany de 4t d’eso han elaborat un vídeo divertit i instructiu de promoció del centre, el qual serà usat durant l’intercanvi escolar amb l’IGS Sassenburg a la tardor. Van anar visitant diversos espais de l’institut per tal d’anar transmetent informació de l’activitat acadèmica que s’hi realitza. El resultat ha estat francament satisfactori.