FITJOVE

La passada setmana l’alumnat de 4t d’ESO van participar en el programa FITJOVE amb el WIN COMPLEX ESPORTIU TORTOSA. Van fer un tastet en tres activitats: spinning, zumba i be fit, aquest últim, modalitat exclusiva del WIN.

THE OLD MAN AT THE BRIDGE BY ERNEST HEMINGWAY

Our students in Grade 4, who are following their humanistic or artistic studies (in Catalan 4t ESO humanístic/artístic), have made a recording based on the historical tale “The old man at the bridge” by American 1954 Nobel Prize Winner Ernest Hemingway. It was based on the bombing of the Amposta bridge during the 1936-1939 Civil War.
After reading the tale and analysing its historical messages, a few of them translated it into Catalan. Finally, a video in both English and Catalan was recorded on the bank of the river.

RUTA MANUEL PÉREZ BONFILL

El 21 de juny, en el marc dels actes de Tortosa capital de la cultura catalana, s’organitzarà la ruta Manuel Pérez Bonfill, fruit del treball de recerca de l’alumna de 2n de batxillerat humanístic Anna Tomàs. Es realitzarà en quatre espais diferents de la ciutat,… Llegeix més»

Optativa d’alemany

We can watch several videos on gastronomic matters, which have been recorded by our students in Grade 3 who are following the German optional subject, as part of the e-twinning project with the students in IGS Sassenburg, from Gifhorn (Sachsen).

Teatre: Matemàtiques, també cosa de dones!

El passat 12 de maig, per celebrar el dia Internacional de la Dona Matemàtica, les alumnes de 4t d’ESO Paula Añó, Ona Campoy, Nicoleta Coca, Ivette Gilabert i Blanca Tuset van representar per a tots els seus companys i companyes de 4t d’ESO l’obra de teatre “Matemàtiques, també cosa de dones!”. Es tracta d’una obra breu sobre equitat de gènere i història de les matemàtiques.

L’obra, escrita i dirigida per la professora de matemàtiques Núria Serra i amb Àngel Audí com a encarregat de la il·luminació i el so, es va tornar a representar el passat 27 de maig a la tarda per al professorat i famílies.

Podeu veure la gravació de l’obra clicant al següent enllaç: Matemàtiques, també cosa de dones!

Pau Forcadell i Pau Antolí premiats al Concurs de Fotografia Matemàtica

L’APMCM (Associació de Professors de Matemàtiques de les Comarques Meridionals) enguany va convocar el III Concurs de Fotografia. Aquest concurs té l’objectiu de fomentar l’activitat didàctica de Fotografia Matemàtica, com a forma d’aprendre a descobrir conceptes i objectes matemàtics del nostre voltant. El jurat… Llegeix més»

Sofia de Pedro rep una menció als Premis Poincarè

L’alumna de 2n de batxillerat Sofia de Pedro ha estat guardonada amb una de les mencions als Premis Poincarè atorgats al millor treball de recerca de batxillerat relacionat amb el món de les matemàtiques. Els premis estan organitzats per la Facultat de Matemàtiques i Estadística de la UPC.

En el seu treball Simetries planes en els mosaics de l’Alhambra”, a cavall entre l’art i les matemàtiques, estudia els dissenys dels mosaics a partir de les tessel·les base, endinsant-se en la teoria de grups i acabant proposant nous dissenys.

A continuació teniu l’enllaç a la pàgina web del concurs: Premis Poincarè.

E-twinning project

Some 14 year-old students in grade 3 (Catalan 3r ESO), who are are carrying out the e-twinning project together with the students in IGS Sassenburg from Gifhorn (Sachsen), have recorded a video in German in the Tortosa municipal park. We can listen to some short dialogues in a restaurant. They started learning German in March, so we can be really proud of their level.