Visita del periodista Oriol Gracià

El periodista campredonenc Oriol Gracià va realitzar una interessant xerrada a l’alumnat de 2n de batxillerat artístic. Va explicar-los la seua trajectòria acadèmica i laboral, per passar a detallar les seues experiències en diversos països europeus com França i Escòcia. Va fer cinc cèntims de… Llegeix més»

El 2n Batxillerat de Geografia visita el Delta de l’Ebre.

El passat 17 d’octubre de 2018, els alumnes de 2n de Batxillerat de l’assignatura de Geografia van realitzar una sortida al Delta de l’Ebre. Van sortir a les 8h. de l’Institut. A les 8’30 h començàvem les explicacions des del Mirador de la Guardiola a Sant Carles de la Ràpita, vam resseguir la carretera de Poble Nou, vam visitar la Confraria de Pescadors de Sant Pere de l’Encanyissada i altres indrets molt interessants fins a la platja de Trabucador. Després d’haver arribat a Sant Jaume i observat el pont del Passador, ens vam dirigir cap a Riumar. Vam acabar la sortida al port de pescadors d’Illa de Mar.
Aquesta sortida va complir els objectius marcats prèviament des de l’assignatura. Cal remarcar que el comportament dels alumnes va ser excepcional en tot moment i van demostrar molt d’interès durant tot el recorregut.
Ens va acompanyar la professora Alicia Cardona.
Vam gaudir d’un magnífic dia en tots els sentits.

El professor de Geografia
Toni Cid

Intercanvi amb l’IGS Sassenburg

Els professors responsables de l’intercanvi amb l’IGS Sassenburg, de Gifhorn (Sachsen-Baixa Saxònia), han elaborat un power explicatiu en alemany sobre els valors culturals i lingüístics de la ciutat de Tortosa, i de la seua influència a les Terres de l’Ebre, territori cruïlla dels Països Catalans. Ha estat una feina elaborada per tal de transmetre als alumnes i al centre de la Baixa Saxònia els valors propis de la nostra terra. S’acompanyarà el power, que es veurà en diverses classes, amb alguna activitat en anglès realitzada pels alumnes de 3r d’eso que hi prendran part la propera setmana.

Recollida de títols

Tots els alumnes que han estudiat a l’Institut Dertosa (antic Institut J.Bau) poden passar a recollir el títol d’ESO i/o Batxillerat amb resguard d’haver acabat els estudis (lliurat a la finalització dels estudis).
Disposem dels títols d’ESO fins al curs 2015/16 i de Batxillerat, fins al… Llegeix més»

Batxillerat Internacional

L’Institut Dertosa ha adquirit la categoria de col·legi sol·licitant per impartir el Programa Diploma i desitja obtenir l’autorització per ser un Col·legi del Món del IB.

Els  Col·legis del Món del IB comparteixen una filosofia comuna: un compromís amb una educació internacional rigorosa i de qualitat que considerem important per als nostres alumnes.

1 d’octubre al centre

Dilluns 1 d’octubre, un llarg nombre de professores i de professors del nostre centre van organitzar una concentració durant l’hora del pati en commeració de la data del referèndum d’autodeterminació de Catalunya que es va celebrar l’any passat, així com de demanda de llibertat per… Llegeix més»

Visita de Gonzalo Luna

Divendres 21 de setembre els i les alumnes de 2n de Batxillerat D, l’artístic, varen rebre la visita a classe de tutoria de Gonzalo Luna. Varen escoltar la seua trajectòria vital que el va portar del Perú a Barcelona, després d’haver estat criat a l’Uruguai.… Llegeix més»

Acte de lliurament de les certificacions de Cambridge university

La direcció  i el Departament de Llengües Estrangeres  van organitzar l’acte de lliurament de les certificacions de Cambridge university per a alumnes del nostre centre, corresponents a les proves del curs passat dels nivells A-2. B-1 i B-2. Va ser un acte emotiu en el qual es va felicitar cordialment totes les persones que assoliren el diploma corresponent després d’un curs preparatori a les aules, durant l’anomenada Split lesson. Aquesta ha estat una aposta important del centre que està donant els seus fruits.

Posteriorment, una representant dels exàmens Cambridge va fer cinc cèntims del format i la importància de les titoluacions per als progenitors, els quals atentament van seguir les seues expliccions i van entaular un bon debat. Recordem que tots els i les alumnes de les universitats catalanes han d’assolir el nivell B-2 de llengua anglesa per tal de rebre la llicenciatura corresponent.

Vaga 1 d’octubre

Benvolgudes famílies
Els informem que el proper dilluns 1 d’octubre el Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans (SEPC) ha convocat una vaga i que, una vegada reunit el consell de delegats del centre, el nostre alumnat ha decidit secundar.  Els informem que, d’acord amb les NOFC del… Llegeix més»