Visita de l’exposició “Molècules que ens han canviat la vida”

La setmana passada, els alumnes de 4t de Física i Química van visitar l’exposició “Molècules que ens han canviat el món” després d’haver estat treballant les reaccions químiques.

Només arribar a l’Institut d’Estudis Catalans, edifici on tenia lloc l’exposició, una dona els va rebre i els va explicar la història d’aquest edifici. Els va dir que fa molt, aquest edifici era un hospital.

Seguidament van passar a un gran pati on s’exposaven una selecció de deu molècules molt importants en l’evolució de la humanitat: el clor, la vitamina C, els anestèsics, la nitroglicerina, el diòxid de silici, la penicil·lina, el cisplatí, l’amoníac, els sabons i detergents, i per últim el polietilè.

La dona els va anar explicant una a una: l’estructura de la molècula, la seva història, i el canvi que ha hagut en el món des del descobriment d’aquesta.

La substància que més va cridar l’atenció de l’alumnat va ser la nitroglicerina, que Alfred Nobel va descobrir com manipular per fabricar dinamita.

Va ser una sortida on els alumnes de 4t van poder gaudir d’una exposició al·lucinant, on es van poder adonar de la importància de la química en el món actual i com aquesta ha revolucionat el mon per fer-nos més resistents a malalties comunes i per tant augmentar la nostra esperança de vida.

Al final de l’exposició els hi van regalar un llibre sobre les molècules, i els hi van proposar participar a un concurs de vídeo explicant una molècules que ens ha canviat la vida, diferent de les presentades a l’exposició.

(Aquesta notícia ha estat redactada per alumnes de la matèria.)