Celebrem la setmana de la dona i la nena en la ciència.

L’endometriosi és una malaltia que afecta un 10% de les dones del món i que encara a dia d’avui no se’n saben les causes i el seu diagnòstic acostuma arribar amb una mitjana de 10 anys de retard. Dins de la setmana de la nena i la dona i la ciència, i en el marc de col·laboració d’un projecte de ciència ciutadana per donar a conèixer l’endometriosi entre la població adolescent, les investigadores del grup d’investigació biomèdica en ginecologia del Vall d’Hebron Institut de Recerca (VHIR) Carina Masferrer i Raquel Delgado ens han ofert una xerrada sobre l’endometriosi a tot l’alumnat de 3r.

Hem pogut aprendre sobre l’efecte Matilda, la infrarepresentació de les dones en la ciència i el dia a dia d’un grup de recerca. A més a més de la xerrada, l’alumnat també participa en un estudi per tal que aquestes investigadores puguin estudiar quin és l’impacte que té sobre els adolescents l’informació sobre l’endometriosi i poder dissenyar millors plans d’acció.
Agraïment especial a la Neus Tomàs i tot l’equip de la fundació Miró, per facilitar-nos el seu espectacular auditori i poder fer la xerrada en les seves instal·lacions. Ara tenim l’objectiu de donar a conèixer aquesta malaltia entre la nostra comunitat, un repte
apassionant.

Moltíssimes gràcies a la Carina i la Raquel per la seva col·laboració.