Infiltrats històrics

Reflexió sobre els estereotips de bellesa representants en la història de l’art.

L’alumnat de 3r de la matèria Educació Visual i Plàstica del curs acadèmic 2022-23 va desenvolupar una experiència d’aprenentatge en la que va reflexionar sobre els diferents estereotips de bellesa representats en les obres d’art. La recerca de la bellesa humana és una constant al llarg de la història, no obstant aquesta valoració de la bellesa és canviant en cada moment històric i en cada civilització; és per això que podem preguntar-nos si existeix quelcom anomenat bellesa o si aquesta és la percepció d’un estereotip instaurant en la societat.
L’alumnat ha reflexionat en les seves produccions artístiques en la bellesa humana i la influència dels estereotips de bellesa en la visió d’un mateix, de l’altre, el benestar i l’autoestima personal. Les situacions d’aprenentatge han servit a l’alumnat per millorar les seves destreses digitals i aprofundir en el seu coneixement de la història de l’art.
Els resultats d’aquesta experiència els podeu veure visitant la Galeria d’art virtual “Infiltrats històrics”. Tanmateix us convidem a rebre una classe magistral en un meet creat per ia. Aquesta experiència educativa ha sigut creada amb llicencia Creative Commons per us, compartició i menció sense finalitat comercial i podrà ser utilitzada per tots aquells que es sentin inspirats per ella. Us desitgem que gaudiu d’aquesta experiència en el metavers.

Apreciats alumnes, una vegada més us dono les gràcies pel vostre bon fer i
acompanyar-me en els projectes. Sou vosaltres els que doneu sentit a
l’educació.
Mercedes