Segon premi i dos mencions en el concurs per a la vida lliure de violències masclistes

L’alumnat de 3r d’Educació Visual i Plàstica de l’Institut Bosc de Montjuïc, dirigits per la seva professora Mercedes González, ha participat i ha sigut guardonat per segon any consecutiu en els premis del concurs convocat per la Plataforma Unitària contra les violències de gènere. Les obres presentades a concurs són reinterpretacions d’obres d’art clàssiques. L’enfocament ha sigut el de visibilitzar les violències de gènere i reinterpretar els mateixos quadres des de la mirada de la dona: empatitzant amb altres dones, empoderant-les i fent-les reaccionar a la seva submissió. Fent l’activitat l’alumnat ha desenvolupat un esperit crític que l’ha fet sensible a aquesta realitat social, ampliant la seva mirada i incorporant eines que determinaran el seu posicionament com a homes i dones del segle XXI.
L’activitat forma part del projecte propi de la matèria “Les dones de l’art”, el qual estudia i visibilitza la presencia de les dones en la història de l’art.

Aquesta edició ens ha deixat un segon premi i dos mencions. El segon premi l’ha guanyat en Lluc amb la seva reinterpretació de “Tarquini i Lucrècia”. El quadre original d’en Tiziano evoca el moment històric en el que a partir de la violació de la matrona romana Lucrècia, el poble es revolta enderrocant la monarquia de Traquini el superb i donant pas a la república romana. Lluc ens presenta a una Lucrècia vestida i empoderada que sotmet el seu agressor i li adverteix de no tornar a amenaçar-la.

Berta ha guanyat la seva menció reinterpretant “El rapte de Prosèrpina”, escultura de Bernini que representa el mite clàssic del rapte de Persèfone-Prosèrpina, conegut també com el mite
de les estacions.

Sofía, per la seva part ha aconseguit altra menció reinterpretant el quadre de Juan Carreño de Miranda “La monstrua” fent que la noia estigui molt per damunt dels mediocres cortesans que necessitaven humiliar-la per poder pensar que ells tenien algun valor.