Viatge als castells medievals catalans

El passat 5 de febrer els alumnes de Ciències Socials de 2n d’ESO van visitar l’exposició l’Esplendor dels castells catalans al Museu d’Arqueologia de Catalunya (MAC). Mitjançant espectaculars fotografies, vídeos 3D, vitrines amb algunes de les troballes arqueològiques més importants dels darrers temps, els nostres alumnes van conèixer aspectes essencials d’alguns dels castells més emblemàtics de la nostra terra.

L’objectiu de l’exposició és comprendre la importància dels castells en un període històric tan conegut com l’Edat mitjana. Tot plegat permet entendre el paper que ocupa el castell en el desenvolupament de la societat medieval.

Durant la visita els alumnes van haver de resoldre una sèrie de qüestions relacionades amb les peces exposades, per fer-ho van haver de convertir-se en detectius del passat i fent ús del seu enginy van buscar les respostes en els plafons, peus de fotos i vitrines de les peces exposades.