Parc Cretàcic. Museu de la Conca Dellà

El passat dia 26 de novembre el alumnes de 1r d’ESO van visitar el Museu de la Conca Dellà, situat al poble d’Isona, al sud de la comarca lleidatana del Pallars Jussà. Vam tenir l’oportunitat de realitzar un apassionant viatge en el temps gràcies a que la zona conserva un dels conjunts de jaciments paleontològics més important de Catalunya. amb restes de dinosaures, petjades, ous i ossos.

Varem conèixer al Museu la reconstrucció del dinosaure autòcton de de la Conca Dellà, el Pararrhabdon isonensis, un dinosaure amb bec d’ànec, herbívor que mesurava entre 6 i 7 metres i pesava unes 3 tones. Va existir al final del Cretaci, ara fa entre 70 i 65,5 milions d’anys.

Una vegada contextualitzada la visita al Museu ens van adreçar al jaciment de Suterranya. Allà vam descobrir una important representació de nius d’ous i fragments de closques d’ous, petjades i ossos en molt bon estat de conservació.

Va ser una sortida molt profitosa i divertida que ens va permetre a alumnes i professors a jugar a ser detectius del passat, sempre acompanyats de l’excel.lent guia del Museu Helena.

Alumnes de Biologia 1r d’ESO

A continuació us deixem unes quantes imatges sobre els fòssils trobats al jaciment. Son foraminífers, protozous marins amb closca calcària, molt abundants en aquella època.