Les espècies invasores aquàtiques

El passat dimecres els alumnes de 1r d’ESO de la matèria optativa Entorn Natural de Montjuïc van realitzar un taller sobre les espècies exòtiques invasores aquàtiques, a càrrec de l’Associació d’Educació Ambiental Biosfera. Les espècies exòtiques invasores, constitueixen una de les principals causes de pèrdua de biodiversitat al món. Una espècie exòtica invasora és aquella que es troba fora de la seva àrea de distribució natural, passada o present.

La introducció d’espècies exòtiques es porta realitzant des de fa molts anys de forma tant voluntària com accidental, moltes procedents del comerç d’animals de companyia. El problema apareix quan algunes d’aquestes espècies s’estableixen, es reprodueixen amb èxit i es dispersen des de la zona d’introducció causant veritables plagues.

Els alumnes van identificar algunes espècies que són especialment conegudes pels danys econòmics que generen, com el musclo zebra, el cargol poma, el silur i el jacint d’aigua entre d’altres. Però a més suposen una amenaça per a la nostra biodiversitat, pels impactes que causen sobre les espècies natives o autòctones.

Si teniu algun dubte sobre animals trobats que estiguin ferits o sobre l’alliberament de mascotes a la Natura, truqueu al agents rurals i us aconsellaran!