Descobrint la prehistòria al museu arqueològic

El passat dimecres dia 16 de gener els alumnes de 1r d’ESO van visitar el Museu d’Arqueologia de Catalunya (MAC). L’objectiu de la sortida era aprofundir i introduir els alumnes en el món de la prehistòria i l’evolució humana.

Primerament van realitzar una visita a l’exposició permanent, on van poder veure, tocar i experimentar amb reproduccions de materials paleolítics i neolítics.

A més de la visita guiada per les sales dedicades a la prehistòria, els alumnes van participar en un taller de ceràmica on van aprendre a elaborar una peça de terrissa amb tècniques del Neolític (dits, petxines, punxons…). Un cop acabada l’activitat tots els alumnes van endur-se a casa l’obra que havien elaborat.

El Museu d’Arqueologia de Catalunya és una mostra permanent dels vestigis arqueològics que il·lustren l’evolució de Catalunya i el seu entorn durant la prehistòria i la història antiga, així com de les excavacions arqueològiques dutes a terme des del segle passat al territori català.