Descobriments meravellosos

En el marc del text periodístic a la matèria de català, un grup d’alumnes de 1r ESO han escrit en petit grup una notícia sobre un descobriment inventat i n’han entrevistat al científic o la científica responsable. El nostre alumnat ha gosat descobrir una cura del càncer, l’existència d’un forat negre a la Terra, un nou satèl·lit a Plutó o la construcció d’un coet ultraràpid per faciltar les relacions interestel·lars. Han aconseguit demostrar l’existència d’éssers màgics com el chupacabres o els unicors. Fins i tot, han descobert l’existència d’una tribu humana que viu sota terra. Amb aquesta activitat hem treballat les tipologies textuals relacionades i hem aprofundit en les habilitats comunicatives d’escriure, parlar i escoltar. Aquí us deixem alguns dels treballs. Esperem que els gaudiu tant com nosaltres amb l’activitat!