“Com que soc veí del barri de Mar, em trobo amb alumnes que són fills o nebots dels meus amics de la infància, i aquest fet és molt positiu”: Karim Akbih, professor de Català de 1r d’ESO

Entrevista: Marc Anguis i Aarón Ortega

Fotos: Aarón Ortega

Entrevistem el professor Karim Akbih Verdaguer. Li preguntem per la seva tasca com a docent de Català a l’institut Baix a mar.

Marc: Ens agradaria que et presentessis tu mateix per conèixer-te una mica més.

Em dic Karim, soc d’aquest barri, Baix a Mar, així que estic molt content de ser a professor a l’institut Baix a mar. A part d’això, tinc 36 anys, he estudiat Lingüística, fet que m’ha acabat donant l’oportunitat de treballar com a docent.

Ens podries explicar com t’estàs sentint aquests primers dies?

Molt atabalat i molt carregat de feina, però molt content pel fet de ser aquí, al meu barri. M’agrada molt el contacte que tinc amb els alumnes, tant els dels meus cursos com els que em vaig trobant pels passadissos, pel pati. Amb els companys de feina, l’ambient també és molt bo.

És la primera vegada que fas de professor?

No, l’any passat, a final de curs, vaig fer una substitució durant una setmana en un centre de l’Hospitalet de Llobregat, però aquest any és el primer any que començo des del mes de setembre, des de principi de curs.

Has estat professor de cap altra matèria?

No, només de Català.

“De petit volia ser jugador del Barça”

Des de sempre has volgut ser professor? O tenies cap altre pensament?

No, no sempre ha estat la meva vocació, la de professor. De petit volia ser jugador del Barça, i quan vaig veure que no me’n sortiria, no tenia gaire idea del que voldria fer, perquè la feina la veia com alguna cosa secundària. M’interessaven les qüestions socials, la política i la militància i és al que em vaig dedicar. Sempre he treballat del que podia, en diferents àmbits, a la vinya, al moll, de repartidor, de cambrer, de tot una mica. Ah! i abans de treballar al Baix a mar, vaig estar treballant de pescador al port de Vilanova.

“Parlo català i castellà, una mica d’anglès, d’amazic i de basc”

Al nostre institut ensenyem anglès i alemany com a llengües estrangeres. Quants idiomes parles tu?

Com a parlant, dos idiomes, català i castellà. Després mig parlar, l’anglès, una mica en amazic, que és la llengua del meu pare, que és pròpia del nord d’Àfrica i que l’he après de gran. També puc parlar una mica en basc.

L’alumne Aarón Ortega, en un moment de l’entrevista amb el professor Karim Akbih de Català. FOTO: Marc Anguis

Quines eren les teves aficions quan eres petit?

De petit? Jugar a futbol, i ja està.

Les conserves de gran? O en tens de diferents?

No. De gran he desenvolupat l’afició de boxa, des de fa uns deu anys en practico. I des de petit, la lectura.

“Les autobiografies de militants polítics i revolucionaris són els llibres que em fan passar més bona estona llegint”

Com que ens has dit que t’agrada llegir, ens podries dir quin és el teu llibre preferit?

No en tinc, no en tinc de preferit. Qualsevol llibre d’història, política i filosofia. Les autobiografies de militants polítics revolucionaris són els llibres que em fan passar més bona estona llegint.

En el poc temps que portes aquí, podries dir-nos el que més t’ha agradat del nostre centre?

Per a mi, el fet de ser del mateix barri. Trobar-me alumnes que són fills o nebots dels meus amics de la infància.

I fets que no t’agraden o no t’hagin acabat de convèncer?

Un fet amb el qual no puc és que hi hagi càmeres. Ho trobo molt greu i em va costar acceptar-ho, fins al punt de plantejar-me fins i tot si aquest lloc era el meu, però de moment ho tinc allà aparcat.