“La matrícula del curs 2019-2020 es va omplir al 100% per primera vegada”: Patrícia Gasulla

Escrit per Gisèle Cartró

Les jornades de portes obertes de l’ESO estan anul·lades fins a proper avís.

“La matrícula del curs 2019-2020 es va omplir al 100% per primera vegada”, afirma Patrícia Gasulla, coordinadora pedagògica de l’institut Baix a mar, que afegeix que l’objectiu de les jornades de portes obertes és “mostrar a les famílies l’actualitat de l’institut; expliquem el que fem a cada curs”.

Entre les informacions que rebran les famílies visitants hi haurà les explicacions de les novetats que aquest curs s’han impulsat, com ara l’Hora de Lectura, una franja de mitja hora de silenci amb llibre de paper, que té lloc de 9.10 a 9.30am. I els espais de treball i estudi, de 12.20 a 12.50, en què els alumnes poden fer deures i resoldre dubtes amb els professors.

“També els explicarem els projectes trimestrals que fan els alumnes des de 1r d’ESO fins a 4t d’ESO”, diu Gasulla, que afegeix que són una de les característiques importants del currículum de l’institut. Concretament, en aquest segon trimestre que hem acabat, els alumnes de 1r de d’ESO han estudiat la història de Baix a Mar a través de fonts orals i fonts escrites; els de 2n d’ESO han preparat les colònies, que han fet a la Seu d’Urgell i a Andorra; els de 3r d’ESO van decorar el carrer de Sant Joan per Carnaval, i els de 4t han après les eines que necessiten per preparar-se per a un treball de recerca.

Sobre les preguntes que els pares acostumen a formular en les portes obertes, la coordinadora pedagògica també explica que els pares mostren interès pel projecte educatiu del centre. També pregunten pels llibres digitals, l’ús dels iPads, l’estudi dels idiomes estrangers (l’alemany, en el cas del nostre institut), per les taquilles i també s’interessen per activitats com la vela.