“Apostem per l’hora de lectura, perquè llegir és la base de l’estudi”: Roser Cervera

Entrevista feta per Gisèle Cartró i Paula Torralba

Fa unes setmanes que hem començat les classes i, és clar, hem notat canvis respecte del curs anterior. Per començar, l’horari. Les classes són de cinquanta minuts, i hi ha dos descansos diaris de trenta minuts, dedicats a la lectura i al treball i estudi lliures, respectivament.

Seguidament, hem observat que hi ha molts professors nous, i també més grups a 1r i a 2n de l’ESO però reduïts en alumnes.

Finalment, han sorgit canvis en l’activitat de vela realitzada en l’assignatura d’Educació Física.

Per tot plegat, entrevistem la directora amb l’objectiu que ens expliqui el perquè d’aquestes novetats:

Alumnes de 1r d'ESO, a l'hora de lectura

Quina és la raó que us ha portat a fer canvis en l’horari del curs 2019-2020?

La idea parteix de necessitats que hem trobat. Per una banda, hi ha l’espai de lectura. Pensem que llegir és imprescindible per aprendre, perquè tingueu coneixements de les obres de literatura i sobretot com a base per a l’aprenentatge. Per això, apostem per l’hora de lectura, perquè llegir és la base de l’estudi. Els professors van analitzar-ho i valorar-ho positivament, perquè l’any passat ja en vam fer una prova pilot, i per això enguany hem fet la proposta que diàriament tinguéssiu aquest espai per llegir. Per una altra banda, l’altre espai, el d’estudi i de treball, també sorgeix de la idea que us falta a vosaltres espai individual de treball per fer deures, estudiar, parlar amb professors. Aquest últim espai té dos objectius molt clars, el primer, com bé indica el nom, veiem necessari aquesta estona d’espai i silenci, i, el segon, és facilitar el seguiment del treball dels alumnes per part dels professors.

Una altra novetat que també hem observat és la gran quantitat de professors nous

Sí…estem en un sistema que canvia d’un curs a l’altre. Lany passat hi va haver un concurs de trasllat i n’hi va haver que va demanar canvi de centre. Llavors enguany han entrat molts professors nous. És una situació que ens prové del Departament d’Educació i cadascú té l’opció de triar on vol anar depenent de la seva situació laboral de cadascú i dels llocs disponibles als instituts.

Per què heu agrupat els grups de l’activitat de vela per cursos?

Per fer-la millor. Fins ara fèiem vela un parell dhores i entre que anàveu al Club Nàutic, fèieu la vela i tornàveu, perdíeu molt de temps així que vam pensar que podria ser més òptim concentrar-ho. Per això, ho hem canviat a quatre hores intensives que augmenten les hores totals en comparació de l’any passat. [Vegeu el calendari exacte de l’activitat de vela].

Quins són els objectius que us heu proposat per aquest any?

Els objectius que ens proposem per aquet any són consolidar coses que vam dedicar molt de temps l’any passat a planificar, organitzar i així que el centre estigui ben organitzat. Hi ha coses que hem millorat en temes d’organització i hi ha coses que ho estem continuant, i després veure com funciona aquesta nova proposta destructura horària, analitzar-la i valorar-la a veure si realment va bé, per tant el primer objectiu es d’anàlisi.

A la foto, alumnes de 1r de Batxillerat a l'hora de lectura