El Baix a mar aconsegueix la 5a, 9a i 15a posició a la Copa Cangur

Escrit per Violeta Martínez

Som dijous 30 de gener. 17h. I al gimnàs de l’institut Baix a mar es respira tensió i emoció a parts iguals. Avui alumnes de 1r, 2n i 3r d’ESO posen a prova els seus coneixements de matemàtiques en la Copa Cangur, que arriba a la setena edició, i que ha reunit setze grups compostos per set alumnes de vuit escoles del Garraf, Baix Penedès i de l’Alt Penedès. El concurs està organitzat per la Societat Catalana de Matemàtiques i suposa la primera fase eliminatoria.

Alguns pares han acompanyat els participants, però s’esperen una mica separats d’ells. Poden contemplar-los però sense la pressió de mirar-los de prop per veure com resolen les proves.

Amb una puntualitat exacta, els professors de Matemàtiques reparteixen les proves. Han de resoldre 15 problemes en una hora exacta, perquè a les 18h s’acaba la Copa Cangur. “Els problemes no són senzills”, diu el Roger Grau en una entrevista al Canal Blau Televisió, que ha assistit al concurs per preparar-ne una notícia.

A mesura que els participants van avançant en la resolució dels problemes, van aconseguint una puntuació variable, la qual poden observar en una pantalla gegant, projectada en una de les parets del gimnàs. A més, segons la rapidesa amb què els alumnes acaben els problemes obtenen més o menys punts.

A les 17.15h, alguns equips ja han acabat les primeras proves, i la pantalla indica que les escoles El Cim, el Vedruna de Vilafranca i l’institut Joaquim Mir van al capdavant. Mentrestant, un grup del nostre institut també està al capdamunt. Al cap de cinc minuts, el Baix a mar està en tercera posició. Ja és al podi.

Sento nervis, perquè m’agradaria que el meu institut guanyés. De fet, a les 17.23 el Baix a mar ja està situat en 1a posició. Ho podem aconseguir!

A les 17.30h, el Cim torna a la primera posició, però el Baix a mar el segueix de prop amb la segona i tercera posició.

Els grups estaven prou separats els uns dels altres durant la Copa Cangur

M’assabento que el problema número 11 està donant molts maldecaps als participants. Els costa resoldre’l fins al punt que ningú l’esta resolent, fet que no els permetrà aconseguir la puntuació amb què està valorat, que és la màxima de tots els problemes.

A les 17.45, els instituts que estan al capdavant són El Cim, el Montgròs i el Baix a Mar. Ho tenim a prop!

A les 17.55, la pantalla gegant es desconnecta. Només podem veure el rellotge, però cap alumne pot saber si haurà guanyat o no. Durant aquests cinc minuts que queden fins a les 18h, els participants encara poden introduir les respostes.

A les 17.59h, els participants estan nerviosos. Els ho noto pel to de veu, que ara és molt alt, i es va incrementant a mesura que queden menys minuts per a les 18h en punt.

A les 18h, tothom apladueix. Mestres i pares inclosos.

A les 18.10, la Roser Cervera, la directora de l’institut Baix a mar, es dirigeix als assistents, i felicita els alumnes per assistir al concurs. Tot segui, agafa el micròfon la regidora d’Educació, Mercè Mateo, que agraeix l’institut Baix a mar per acollir la Copa Cangur.

La mateixa regidora anuncia el resultat del concurs. Els guanyadors són: l’institut El Cim, el Vedruna de Vilafranca i el Sant Bonaventura. El Baix a mar ha aconseguit la 5a, la 9a i la 15a posicions.

I amb els resultats finals, la prova finalitza, i a poc a poc el gimnàs de l’institut Baix a mar es va buidant. Marxo contenta cap a casa, perquè penso que el meu institut ha fet molt bon concurs malgrat no haver guanyat.

Els participants de l'escola El Cim van ser els guanyadors de la Copa Cangur, que han aconseguit passar a la final de Catalunya

Per mirar la notícia que va emetre Canal Blau Televisió sobre el concurs, cliqueu l’enllaç: