Agraïts infinitament per la gran participació en el Banc de Sang organitzat al nostre institut

L’institut Baix a mar ha acollit per primera vegada el Banc de Sang, que va ocupar l’aula del SIEI (moltes gràcies, companys del SIEI) per instal·lar l’equip necessari per extreure sang. La iniciativa, la valoren de forma excel·lent les assignatures organitzadores, les optatives de 1r de Batxillerat, Biomedicina i Revista digital, i també el Banc de Sang. Un total de 73 persones van anar a l’institut Baix a mar per donar sang, de les quals 66 van poder-ho fer, i les altres ho faran aviat. La xifra és un èxit, sobretot tenint en compte que l’institut Baix a mar organitzava aquesta tasca solidària per primera vegada.

El director de l’institut Baix a mar, Jordi Font, al costat de l’infermer, l’Enric, la metgessa, la Jessli, la infermera Diana, l’administrativa, la Lucía, la coordinadora, la Sílvia. I a baix, la infermera Cristina, i el conductor, l’Àlvaro

Us expliquem algunes de les anècdotes de la jornada que vam viure, que va ser molt intensa:

1. L’equip del Banc de Sang era de nivell. El conductor, l’Àlvaro, les infermeres, la Diana i la Cristina, l’infermer, l’Enric; la metgessa, Jessli; l’administrativa, la Lucía, i la coordinadora, Sílvia Arcos, van arribar a les tres de la tarda del dimarts 24 de gener (ben freda), i van muntar sis lliteres, al costat de les quals hi havia els aparells elèctrics, mòbils, a la safata dels quals hi havia les bosses, que s’anaven omplint de sang. Cada bossa s’omplia amb gairebé mig litre de sang, la qual es barrejava amb un anticoagulant. La capacitat de la bossa s’indicava constantment en l’aparell elèctric, el qual indicava amb precisió quanta sang hi havia dins de la bossa.
  2. El nostre alumne de 2n de Batxillerat Jorge de Torres va estrenar els 18 anys acabats de fer donant sang. Va venir segur, decidit i content per col·laborar-hi. Aquella tarda tenia extraescolar de vòlei, en què fa d’entrenador, i havia anunciat que no hi aniria per venir a donar sang. Vegeu-lo a baix a la foto, i cliqueu al damunt per mirar l’entrevista que li vam fer.

1. A les 15.40, quan encara faltava 20 minuts perquè comencés tot, va arribar el primer donant Pere López Bello. S’havia assabentat de la iniciativa de l’alumnat de Biomedicina i de Revista digital per les xarxes socials i també perquè, com a donant de sang habitual, havia rebut la informació. Ens va explicar que també era donant de plasma i d’òrgans, els quals encara no n’ha donat cap.
  2. La regidora d’Educació, Mercè Mateo Olivares, va arribar al voltant de les 16h. Va felicitat tot l’alumnat, voluntari, per la iniciativa, i va subratllar que estava molt bé que l’alumnat de Batxillerat s’involucrés en un tasca solidària com la que estaven fent. Ella mateixa va ser donant de sang.
  3. Uns quants exalumnes del nostre institut, molts dels quals ens van explicar que estaven acabant els seus estudis, van acostar-se a l’institut per donar sang. L’exalumnat es retrobava amb els professors, s’hi feien fotografies, i els explicaven com els havia anat la vida des que havien acabat l’ESO o el Batxillerat. Per al professorat va ser molt emotiu retrobar-los i parlar-hi durant una estona.
  4. Diversos professors del nostre centre van ser donants de sang. Ja ho havien anunciat que ho farien, i finalment ho van demostrar. L’alumnat voluntari els va fotografiar i fins i tot en va fer vídeos, que es van difondre al moment per les xarxes socials.
  5. El Banc de Sang va fer arribar a l’institut l’endemà una estadística de l’anàlisi de tota la sang obtinguda al nostre institut (vegeu-la a baix). Preguntes que podreu respondre si l’observeu: qui va ser la franja d’edat més nombrosa a donar sang? Quines són les dues franges d’edat empatades en donacions? I quin és el grup sanguini majoritari de les donacions aconseguides al nostre institut?

Cliqueu damunt de la imatge per mirar-ne el vídeo. Hi veureu el funcionament en directe de l’extracció de sang